هلدینگ کشاورزی کوثر در عمان؛ از روسیه، سوریه و ونزوئلا چه خبر؟

هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر در عمان حضور خواهد یافت، که می بایست با حضور در روسیه، سوریه، ونزوئلا و ... تکمیل شود.

به گزارش تحریریه، هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر با شرکت های عمانی درباره همکاری در زمینه های پرورش ماهیان کپور، خاویار، انتقال دانش و سرمایه گذاری پس از مذاکرات محمدصادق واعظی مدیرعامل هلدینگ و خلفان مدیرعامل شرکت فعال عمانی و سعید حریری مدیرعامل شرکت عمانی فعال در بازرگانی آبزیان توافق کرده است که طبق این توافق؛ طرف های ایران و عمانی در سه بند همکاری هایی را آغاز می کنند:

نخست، هلدینگ کشاورزی سازمان اقتصادی کوثر، دانش در زمینه پرورش ماهی کپور در سیستم بسته را در ا ختیار شرکت های عمانی قرار دهد.

دوم، دو شرکت عمانی از دانش و فن آوری شرکت ایرانی در زمینه پرورش ماهیان خاویاری استفاده می کنند. 

سوم، شرکت های عمانی در سایت های هلدینگ کشاورزی کوثر سرمایه گذاری می کنند که این سرمایه گذاری ها بیشتر در زمینه پرورش تخم ماهی چشم زده خواهد بود.

سازمان اقتصادی کوثر که ذیل بنیاد شهید و انقلاب اسلامی تعریف شده است یک نهاد دولتی-حاکمیتی است که در دوره حسن روحانی هم باتوجه با سیاست های نظام برای استفاده از بازار سوریه، به این مجموعه وظایفی مشخص(با تاکید رهبر معظم انقلاب) برای حضور در بازار شام واگذار شد و هیات های را راهی این کشور عربی کرد. 

در دوره حسن روحانی که مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر محمدرضا اسکندری بود، علاوه بر سوریه در ساحل عاج! هم چند بار اقدام به اعزام تیم هایی کردند که جواد وکیلی معاون اقتصادی وقت سازمان کوثر در این باره تلاش هایی کرد و توضیحاتی را ارائه داد که از سرانجام آن خبری در دست نیست.

نتیجه آن فعالیت ها برای سازمان اقتصادی کوثر را می توان صفر مطلق دانست که به دلایلی از جمله فساد گسترده در دوران حسن روحانی به جایی نرسید و حالا این سازمان قصد دارد از ظرفیت های منطقه ای برای افزایش سودآوری استفاده کند. 

واردات خوراک دام و کشت فراسرزمینی در کشورهای روسیه و ونزوئلا، تولید ماهی و طیور در سوریه و استفاده از ظرفیت بازارهای منطقه چشم انداز مثبتی در دوران تحول گرای کنونی هلدینگ کشاورزی کوثر که نشان داده است می خواهد وضعیت گذشته را تغییر دهد، در اختیار اقتصاد ایران قرار خواهد داد. 

در یک نمونه ساده، درحالیکه ذرت تراریخته وارداتی از برزیل با قیمت 440 دلار به مزارع طیور، دام سبک و سنگین و آبزیان سازمان کوثر فروخته می شود، این سازمان با میدان داری هلدینگ کشاورزی می تواند ذرت سالم غیرتراریخته را از روسیه با قیمت 330 دلار وارد کند که باعث ارتقا سلامت عمومی مردم نیز خواهد شد و پدافند غیرعامل کشور از 4 سال پیش بر موضوع محصولات تراریخته حساسیت خود را نشان داده است. 

ضمن اینکه هلدینگ کشاورزی کوثر می تواند در روسیه و ونزوئلا کشت فراسرزمینی انجام دهد که علاقمندی آن از مدت ها پیش به وسیله روس ها و کاراکاس اعلام شده است و بیش از هر چیز در انتظار تصمیم مسئولان ایرانی است. 

پایان/

۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 19911

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • یه ایرانی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      0 0
      همه رو بدید عربها و روسیه و چین بخورنذ نوش جونشون!!! نسل کشی ایرانی به روش ........