ایلان ماسک کارکنان تسلا را تهدید کرد

ایلان ماسک ضمن هشدار در زمینه بروز رکود در آمریکا از کاهش تعداد کارکنان شرکت خودروسازی تسلا خبر داد

به گزارش تحریریه، «ایلان ماسک» مدیر عامل تسلا اعلام کرد که این شرکت ۱۰ درصد از نیروی کار خود را طی سه ماه آینده کاهش می‌دهد.

ثروتمندترین مرد جهان همچنین در سخنانی در مجمع اقتصادی قطر که توسط بلومبرگ برگزار شد، هشدار داد که احتمال بروز رکود در ایالات متحده زیاد است.

رئیس شرکت خودروسازی برقی تسلا گفت: رکود در این مقطع اجتناب‌ناپذیر است، در مورد اینکه آیا در آینده نزدیک رکودی وجود دارد یا نه، احتمال وقوع آن بیشتر است.

ماسک اوایل این ماه هم اظهار داشت که احساس فوق العاده بدی را نسبت به اقتصاد دارد. وی در همان زمان بود که اعلام کرد از تعداد مشاغل بنگاه های زیرمجموعه خود بکاهد زیرا به اعتقاد وی تعداد کارکنان شرکت تسلا بیش از اندازه زیاد است.

بر اساس گزارش وبسایت خبری Electrek که بر خودروهای برقی تمرکز دارد، این کاهش تنها شامل کارمندانی می شود که حقوق ثابت ماهانه دارند، نه کارگران ساعتی.

ماسک در ایمیلی به کارکنان شرکت اعلام کرد که اخراج ‌ها «در مورد کسی که واقعاً ماشین، بسته باتری یا نصب پنل انرژی خورشیدی را میی‌سازد اعمال نمی شود».

مدیرعامل تسلا همچنین گفت که اشتغال از راه دور دیگر مورد پذیرش نیست و از کارکنان خواست که حداقل ۴۰ ساعت در هفته در دفتر کارشان حضور داشته باشند.

او گفت: اگر شما در محل کار خود حاضر نشوید، فرض می‌کنیم استعفا داده‌اید.

بر اساس گزارش سالانه این شرکت در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در پایان سال ۲۰۲۱، حدود ۱۰۰ هزار نفر  در تسلا و شرکت های تابعه آن مشغول به کار بودند. با توجه به اظهارات ماسک گویا نزدیک به ۱۰ هزار نفر از این افراد اخراج می شوند.

پایان/

۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 19976

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =