مشاوره روح آخوندی به رستم قاسمی!

رسانه های همسو به دولت اعتدال و عباس آخوندی در حال دادن مشاوره های بنیان برافکن به رستم قاسمی هستند.

به گزارش تحریریه، رسانه های همسو با دولت اعتدالی حسن روحانی و عباس آخوندی که اعتقاد داشتند حتی یک واحد مسکونی هم نباید ساخت، با مشاهده بی کفایتی رستم قاسمی وزیر مسکن دولت سیزدهم که کار را از راهکارهای ریشه ای به مسکّن های فوری برای فرار از انتقادها کشانیده است، شروع به دادن مشاوره های بنیان برافکن به دولت آیت الله رئیسی کرده اند تا باعث شوند ریلگذاری مسکن کشور بر مدار غلط گذشته باقی بماند و رفاه مردم بالا نرود. 

روزنامه تعادل که برای تئوریزه کردن جریان دولت اعتدال ایجاد شد، راهکارهایی به رستم قاسمی وزیر بازنده دولت سیزدهم ارائه کرده است و می نویسد: در شرایطی که تورم مزمن دو رقمی با منشأ کسری بودجه‌های سالانه، عامل اصلی تمام افزایش قیمت‌ها در بازارهای مختلف و از جمله بازار اجاره به شمار می‌رود، و به باور اقتصاددانان مستقل اولویت اول دولت باید مهار تورم از طریق کاهش هزینه‌های خود باشد، همچنان برخی از کارشناسان مسکن از افزایش عرضه برای مهار اجاربها سخن به میان می‌آورند. یکی از این پیشنهادها، ساخت واحدهای مسکونی ۴۰ متری به جای اجرای طرح نهضت ملی مسکن با هدف بهره مندی مستاجران است. این همه در حالی است که به هر صورت، هم اینک تمام مستاجران کشور با توان‌های مالی متفاوت، ولو به قیمت حذف بسیاری از حوایج دیگر همچون آموزش، سلامت و حتی خورد و خوراک در خانه‌ای ساکن هستند. به عبارتی، هم اینک خانه، ولو با استانداردهای پایین، برای همه هموطنان وجود دارد، اما آنچه که آزاردهنده است، تورم سرسام آور اجاربها است.

درحالیکه دولت به راحتی می تواند خانه های بزرگ با قیمت حداقلی برای تمام مردم بسازد، طیفی از مدیران مانند غلامحسین کرباسچی، عبدالله جاسبی، عباس آخوندی، پیروز حناچی و حالا مدیر بی کفایت دولت سیزدهم یعنی رستم قاسمی برای ساختن قفس های توهین آمیز برای مردم مستضعف به خط شده اند. 

رستم قاسمی در ابتدا اعلام کرد که در 4 سال، 4 میلیون مسکن خواهد ساخت، که در یک سال اول هیچ کاری انجام نشده است، و به یک باره تبصره زد که در 4 سال، 2 میلیون واحد مسکونی می سازد که با کنایه رئیسی روبرو شد که گفت 1 میلیون واحد مسکونی ساخته خواهد شد و رقم نصف شده رستم قاسمی را مجددا نصف کرد. اما کارشناسان معتقدند که با وضعیت کنونی وزارت مسکن که به تسخیر آقازاده ها درآمده است بعید به نظر می رسد که حتی 100 هزار واحد مسکونی هم ساخته شود. 

پایان/

۴ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۵
کد خبر: 20048

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 4 =