کاسه صبر مجلس لبریز شد، حرکت توفانی برای بی کفایت زدایی از کابینه، مخبر گریخت!

کاسه صبر مجلس لبریز شد، و حرکت توفانی برای بی کفایت زدایی از کابینه آغاز شده است.

به گزارش تحریریه، کاسه صبر مجلس شورای اسلامی پس از یک سال مدارا با وزرای کارنابلد لبریز شد، و حرکت توفانی برای بی کفایت زدایی از کابینه آغاز شده است که البته به دلیل عدم دارا بودن پست وزارت، شامل محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به عنوان یکی از پایه های سردرگمی اقتصادی دولت سیزدهم نمی شود. 

حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیئت رئیسه در خبری فوری گفت: وزرای صمت، کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت‌رئیسه مجلس آمده است.

وی درباره استیضاح وزیر صمت نیز گفت: تاکنون ۵ تقاضا برای استیضاح وزرا آمده است که مورد اول آن وزیر صمت است که البته ۲ دسته امضا آمده بود که برای بررسی به کمیسیون ارجاع داده شد و هنوز از عدد نیفتاده و نیاز است کمیسیون این هفته بررسی‌ها را انجام دهد و زمانی که در صحن اعلام وصول شد حتی اگر عدد آن کم شود از دستور خارج نخواهد شد. وزرای کشور، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی از دیگر وزرایی هستند که درخواست استیضاح‌شان به هیأت رئیسه آمده است.

بی عملی و بدعملی وزرای مربوطه به وارد شدن صدمات زیادی به دولت آیت الله رئیسی انجامیده و باعث شده است تا جریان های منتفع از رانت دلار 4200 تومانی، هرگونه اتفاقی را به این رانت بی سابقه در تاریخ ایران ربط داده و باعث شوند تعادل روانی دولت سیزدهم به هم بخورد و در جایگاه متهم نشانده شود. 

نکته مغفول در این کشمکش ها این است که محمد مخبر که آیت الله رئیسی ایشان را به صراحت فرمانده اقتصادی دولت معرفی کرده است، راهبرد و فهم درستی از اقتصاد و مدیریت کلان دولت ندارد و مشخص نیست دقیقا چه برنامه  و دستورکاری را پیش می برد که نمی تواند به ساختار دولت نظام مشخص و معنی دار دهد. 

اگر مجلس این وزرا را برکنار کند لطف بزرگی به دولت سیزدهم کرده است، اگرچه مشخص نیست که وزیر کشور با چه بهانه ای استیضاح می شود و آیا پای دخالت های نمایندگان در عزل و نصب مقام های استانی در میان است یا خیر؟

بی عملی فاطمی امین و رستم قاسمی باعث شده است تا دو بازار مهم مسکن و خودرو به اغتشاش کشیده شود و بدعملی ساداتی نژاد نیز به سوژه محافل تبدیل شده است و مردم درباره رقم های مشکوک به اختلاس با حجم هزاران میلیارد تومان صحبت می کنند. 

باید به نظاره نشست و دید که آیا مجلس شورای اسلامی کار خود را در برکناری مدیران بی کفایت از کابینه سیزدهم تمام می کند و یا شاهد عقب نشینی قوه مقننه هستیم که در 3 سال حضور خود کار خاصی انجام نداده است. 

پایان/

۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 20073

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 0
      متاسفانه افراد ضعیف تر از وزرا بعنوان معاون رییسی انتخاب شدند که مجلس نمی تواند کاری کند مثل همین مخبر و میر کاظمی که با نظرات غلط ضربات بزرگی به حیثیت دولت رییسی وارد کردند
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      کدومشون درستن که اینا باشن وزیر خارجه مجیز گوی عالیجناب پوتین، اوجی که پیشش افلاطونه کدومشونو بگم که درست درمون باشن
    • ککل IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      1 0
      خودتون بهشون تو مجلس رای اعتماد دادین.مقصر اصلی مجلسه نه دولت..تو مجلس و دولت مد شده میخوان بی کفایتیشون رو گردنه این واون بندازن تا از این طریق خودشونو مبرا بدونن و بگن این ادم راس میگه وتمام..اول از خودتون بپرسین
    • الم IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۵
      0 0
      گناه از خود نماینده ها هست میخواستند کاسه بزرگتری را انتخاب کنند که به این زودیها لبریز نشود