مافیای رسانه ای: مردم مرغ 40 هزار تومانی نمی خرند، اما مرغ 60 هزار تومانی می خرند

جریان های فاسد و مافیای رسانه ای معتقدند: مردم مرغ 40 هزار تومانی نمی خرند، اما مرغ 60 هزار تومانی می خرند.

به گزارش تحریریه، جریان های فاسد و مافیای رسانه ای زمانی که بازار از طرح ضدمردمی وزارت جهاد کشاورزی تبعیت نکرد و قیمت مرغ به جای 59 هزار و 800 تومان به 40 هزار تومان رسید، هیاهو به پا کردند که مردم به دلیل گران شدن قیمت مرغ قادر به خرید نیستند، در حالیکه قیمت مرغ از 35 هزار تومان به 40 هزار تومان رسیده بود و با یارانه 300 تا 400 هزار تومانی قدرت خرید مردم به شکل محسوسی افزایش پیدا کرده است. 

معرکه رسانه ای سنگین ذی نفعان رانتی ادامه یافت و ذهن مردم با اخباری درباره جوجه کشی بمباران می شد(جوجه کشی از دهه 1340 در ایران انجام می شود) تا بتوانند با ایجاد کمبود تصنعی باعث افزایش قیمت مرغ و تداوم رانتخواری شوند. 

بررسی های میدانی میز بازار تحریریه نشان می دهد که قیمت مرغ برزیلی برای تحویل در بندرعباس هنوز هم حدود 90 سنت است و قیمت کنونی 2.5 دلار بازار ایران با گرانترین ایالت های آمریکا مانند ویرجینیا که دستمزد 10 برابر ایران، قیمت انرژی 10 برابر ایران و سایر هزینه های سربار بسیار بالاتر دارند، برابری می کند. 

دولت می باید با آزادسازی واردات و صادرات مرغ، قیمت های داخلی را به قیمت های جهانی رسانیده و جلوی گران فروش سیستماتیک به مردم را بگیرد. 

جالب اینکه؛ از وقتی که قیمت مرغ به بیش از 60 هزار تومان رسیده است، رسانه هایی که معتقد بودند مردم نمی توانند مرغ 40 هزار تومانی بخرند(حتی رسانه های ظاهرا مخالف دولت از طیف مقابل سیاسی) سکوت پیشه کرده و مطلقا خبری منتشر نمی کنند و به طور نانوشته معتقدند که مردم می توانند مرغ گران خریداری کنند، اما قادر به خرید مرغ ارزان نیستند! 

پایان/

۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 20099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
      1 0
      هدف گول زدن مردم و چپاندن کوپن به مردم بود که موفق شدند.