اسرائیلی ها از ترس مرگ دیوانه شده اند

گزارش ها حاکی از این مطلب است که ترس از حملات نیروهای مقاومت موجب افزایش چشمگیر بیماری های روانی در میان شهرک نشینان اسرائیلی شده است.

به گزارش تحریریه، چند سال قبل، از سرزمینهای اشغالی خبر رسید که شهرک نشینان اسرائیلی به انواع بیماری‌های روانی مبتلا شده اند که علت آن حملات نیروهای مقاومت فلسطینی به اسرائیل بود.

در همان زمان پایگاه اینترنتی العهد لبنان طی گزارشی به این مساله پرداخت و نوشت:

 موشک‌های مقاومت، شهرک نشینان اسرائیلی را در اطراف نوار غزه به بیماران روانی تبدیل کرده است. منابع اسرائیلی می‌گویند میانگین شهرک نشینان اسرائیلی در اطراف نوار غزه که با بیماری‌های روانی روبرو شده‌اند، افزایش یافته است. 

کانال ۱۳ اسرائیل نیز طی گزارشی اعلام کرد، پس از ۱۱ مورد اقدام تنش زا که از ابتدای سال جاری (۲۰۱۸ میلادی) آغاز شده است میانگین افرادی که در شهرک‌های نوار غزه(مثل سدیروت و اشکول) به بیماری روانی مبتلا شده‌اند به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته است. این کانال در ادامه اعلام کرده بخش زیادی از این افراد در حال مصرف دارو هستند تا به آنها برای رهایی یافتن از ترس کمک کند... شمار کارشناسان و روانپزشک‌ها در اطراف نوار غزه کم است و برای مداوای این تعداد مبتلا به بیماری روانی کافی نیست.

روزنامه هاآرتص نیز در گزارشی که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد درباره وضعیت روحی روانی سربازان اسرائیل نوشت: در سال گذشته میلادی حدود ۴۷ هزار جلسه میان سربازان و افسران با بخش خدمات روانشناسی در ارتش اسرائیل انجام شد که این جلسات در مقایسه با سال ۲۰۱۳، ۲۵۰۰ بار افزایش یافته است. 

رئیس بخش روان درمانی نیروی هوایی اسرائیل نیز در سال ۲۰۱۸ ضمن هشدار درباره روند افزایش بیماران روانی در اسرائیل گفت: این افزایش بسیار شدید بوده و دلایل آن نیز مربوط به اوضاع دشوار اقتصادی و اجتماعی در اکثر بخش‌های اسرائیل، کاهش انگیزه برای خدمت سربازی و تمایل زیاد به کسب درآمد است. 

اخیرا تارنمای اسرائیل هیوم نیز در رابطه با افزایش بیماری‌های روحی و روانی در میان شهرک‌نشینان اسرائیلی طی گزارشی بر این مساله تاکید کرد و نوشت:

با وجود اعلام مقامات تل‌آویو مبنی بر امنیت و آرامش شهرک‌های مجاور نوار غزه، شاهد افزایش ٢۵ درصدی بیماری و حالت‌های روانی نزد شهروندان این مناطق بوده‌ایم.

با وجود کاهش حملات موشکی گروه‌های فلسطینی به نوار غزه و شهرک‌های اسرائیلی، فشار روانی حملات احتمالی فلسطینیان موجب افزایش نگرانی در میان شهرک‌نشینان شده است.

طبق آمار وزارت بهداشت اسرائیل، پس از عملیات سیف‌القدس، بیماری‌های روانی ٢۵ درصد افزایش یافته و همواره متقاضیان دریافت خدمات روانپزشکی و روان‌درمانی در حال افزایش است.

به نظر می رسد معضل اصلی شهرک‌نشینان که منجر به ابتلای بسیاری از آنها به انواع بیماری های روانی شده، عدم اطلاع از زمان و مکان حملات مقاومت فلسطین و همچنین ناکارآمد بودن گنبد آهنین است.

پایان/

۷ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 20126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =