روسیه عامل بحران جهانی غذا را معرفی کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی عامل بروز بحران غذا در جهان هستند نه روسیه.

به گزارش تحریریه، به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا، با هدف استفاده از خاک این کشور برای منافع خود اعضای این اتحادیه است و نه توسعه آن.

زاخارووا در نشستی مطبوعاتی گفت: کشورهای غربی با ارائه تجهیزات نظامی به اوکراین و حمایت سیاسی از کی‌یف باعث طولانی‌تر شدن این جنگ می‌شوند. همچنین اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا اقدامی دیگر از طرف دولت‌های غربی برای سوءاستفاده از خاک اوکراین به عنوان ابزاری برای مهار روسیه است و ربطی به توسعه اقتصادی اوکراین یا کل منطقه ندارد.

او همچنین با اشاره به بحران غذایی در جهان، اظهار داشت که کشورهای غربی عامل این بحران جهانی هستند و ربطی به روسیه ندارد.

این در حالی است که برنامه جهانی غذا هشدار داده است تهاجم روسیه به اوکراین جهان را در آستانه یک بحران «سه‌گانه اف» (بحران مواد غذایی، سوخت و کود) قرار داده است و دست کم ۳۴۵ میلیون نفر با ناامنی غذایی مواجه هستند.

همچنین نمایندگان پارلمان اروپا هفته گذشته با ۵۲۹ رای موافق قطعنامه‌ای را تصویب کردند که در آن از سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد هرچه سریعتر به اوکراین و مولداوی وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا اعطا شود. آن‌ها مدعی شدند که این اقدام به منظور حمایت از اوکراین در برابر حملات روسیه صورت می‌گیرد.

پایان/

۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
کد خبر: 20140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =