آلمان؛ یک قدم تا سهمیه‌ بندی گاز

آژانس شبکه گاز فدرال آلمان اعلام کرد که اوضاع گاز در این کشور بسیار وخیم است و ممکن است طی ماه‌های آینده حتی بدتر از این هم بشود.

به گزارش تحریریه، حدود یک هفته قبل دولت آلمان در مواجهه با کاهش صادرات گاز روسیه به این کشور، فاز «سطح هشدار» را فعال کرد و وزیر اقتصاد آلمان نیز گفت: «ما اکنون دچار بحران گاز هستیم؛ حتی اگر آن را احساس نکنیم. گاز اکنون یک منبع کمیاب در آلمان است.»

فعال شدن «سطح هشدار» در این کشور، فاز دوم از یک طرح سه مرحله‌ای برای روبرو شدن با وضعیت‌های اضطراری است.

مرحلۀ سوم این طرح هم «سطح اضطراری» نام دارد که به برلین اجازه می‌دهد سهمیه‌بندی گاز را به منظور توزیع مناسب‌تر آن را بین خانه‌ها، ادارات، صنایع همچنین مدارس و بیمارستان‌ها آغاز کند. 

اکنون بعد از یک هفته آژانس شبکه گاز فدرال آلمان اعلام کرد که اوضاع گاز در این کشور بسیار وخیم است و ممکن است طی ماه‌های آینده حتی بدتر از این هم بشود.

این سازمان گفته که به طور دقیق در حال رصد شرایط است و مستقیما با موسسات فعال در صنعت گاز در ارتباط است.

آژانس شبکه گاز فدرال آلمان گفته البته شرایط واردات گاز به این کشور پایدار است و هم‌اکنون ۶۰ درصد ظرفیت ذخیره‌گاه‌های گازی در آلمان پر شده‌اند.

کرستین آندرآ، دبیر انجمن صنایع آب و انرژی آلمان گفته که به خاطر تحریم‌های روسیه، آلمان باید به سمت استفاده از ذغال‌سنگ برود.

وی تأکید کرد ما در حال جایگزین کردن گاز با هدف یافتن استقلال بیشتر از سوخت‌های فسیلی و گاز روسیه هستیم.

اخیرا آلمان اعلام کرد که تصمیم تلخ از سرگیری استفاده از نیروگاه‌های ذغال‌سنگ را با هدف حل بحران احتمالی انرژی در فصل زمستان پیش رو گرفته است.

لازم بذکر است که آلمان و برخی دیگر کشورها همچنین در حال بازگشت به سمت سیاست استفاده از سوخت زغال سنگ به عنوان انرژی جایگزینی هستند که مغایر با اهداف اقلیمی اتحادیه اروپا برای کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای و محدود سازی دمای زمین است.

پایان/

۹ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 20141

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =