حجم دزدی آمریکا از روسیه فاش شد

ایالات متحده ارزش دارایی های مسدود شده روسیه را در کشورهای مختلف فاش کرد.

به گزارش تحریریه، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد ثروت ۳۰ میلیارد دلاری افراد تحریم شده روس را در کنار ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی های بانک مرکزی روسیه مسدود کرده است.

در بیانیه منتشر شده در وب سایت وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که گروهی ویژه ثروت نخبگان، نمایندگان و الیگارش های روسیه  که بیش از ۳۰ میلیارد دلار دارایی را " در حساب های مالی و منابع اقتصادی داشته اند، مسدود کرده است.

این بیانیه می افزاید: ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی بانک مرکزی روسیه هم بلوکه شد. علاوه بر این قایق های تفریحی و املاک لوکس نیز مصادره یا توقیف شدند.

Why the U.S. needs a law to sell off Russian oligarchs' assets - Los  Angeles Times

این کارگروه در ماه مارس برای اعمال تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین تشکیل شد. REPO شامل مقامات مالی و قضایی از ایالات متحده، انگلیس، کمیسیون اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، استرالیا، کانادا و ژاپن است. به گفته وزارت خزانه داری ایالات متحده، اعضای REPO به ردیابی دارایی های تحریم شده روسیه در ماه های آینده ادامه خواهند داد.

کمیسیون اروپا ماه گذشته طرحی را برای استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای تامین مالی بازسازی پس از جنگ در اوکراین پیشنهاد کرد. با این حال، وزارت خزانه داری ایالات متحده هشدار داد که این توقیف ها قانونی نخواهد بود. همچنین برخی در ایالات متحده در مورد مناسب بودن چنین اقدامی نگران هستند و هشدار می دهند ممکن است افراد بی گناه هم مجازات شوند.

پایان/

۱۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 20150

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =