سهمیه بندی گاز در اروپا

اتحادیه اروپا به شهروندانش نسبت به آینده مصرف گاز هشدار داد و سیاست سهمیه بندی را در پیش گرفته است.

به گزارش تحریریه، «فاتح بیرول» مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) به شبکه خبری «بلومبرگ» اعلام کرد اگر جریان گاز از روسیه متوقف شود، اتحادیه اروپا باید تا اواسط فوریه ۳۰ درصد از مصرف گاز خود را کاهش دهد،

وی افزود: بسته به زمان آن، قطع کامل گاز روسیه به اروپا می ‌تواند منجر به کاهش سطح ذخایر مختلف زیرزمین و روی زمین در آستانه زمستان شود و اتحادیه اروپا را در موقعیتی بسیار آسیب ‌پذیر قرار دهد. در شرایط کنونی، من قطع کامل صادرات گاز به اروپا از طرف روسیه را رد نمی کنم.

طبق برآوردهای بلومبرگ، ظرفیت ذخیره سازی بلوک تا ۱ نوامبر به ۹۰ درصد می رسد. با این حال، اگر صادرات گاز روسیه به طور کامل متوقف شود، این میزان می تواند به ۷۵ درصد کاهش یابد.

رئیس آژانس بین المللی انرژی خاطرنشان کرد که کاهش مصرف ابتدا باید از صنعت و خانوارها شروع شود تا اهداف ذخیره سازی عملیاتی شود.

بزرگترین اقتصاد اروپا، آلمان، پس از کاهش ۶۰ درصدی تحویل گاز از طریق خط لوله نورد استریم در اوایل ماه جاری، با کمبود عرضه گاز روسیه دست و پنجه نرم می کند.

دولت آلمان در واکنش به این اتفاق، وضعیت هشدار برای طرح های اضطراری گاز خود را فعال کرده است که نشان می‌دهد مشاغل و خانوارها باید مصرف خود را کاهش دهند.

پایان/

۱۰ تیر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
کد خبر: 20151

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =