شهروندان به دنبال ارزان‌فروش‌ها

مصرف کنندگان کالا به علت تورم بی سابقه، پی در پی الگوی خرید خود را تغییر می دهند.

به گزارش تحریریه، «گاردین» نوشت، تورم قیمت مصرف کننده در انگلیس در ماه ژوئن به بالاترین نرخ خود از سال ۲۰۰۸ رسید.

این روزنامه با استناد به داده‌ های کنسرسیوم خرده‌ فروشی انگلیس BRC-NielsenIQ گزارش داد که این امر ناشی از افزایش هزینه‌ های زنجیره تامین و کاهش هزینه‌کرد مصرف‌ کنندگان بوده است.

تورم باعث شده است تا خریداران الگوی زندگی خود را تغییر دهند، بیشتر از قبل مصرف در خارج از خانه را کاهش دهند، به مناطق ارزان‌ تر بروند و در خرده‌ فروشی ها دارای حراجی با قیمت های پایین تر خرید کنند

به طور متوسط قیمت‌ کالاها در فروشگاه‌ ها در این ماه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳.۱ درصد بیشتر شد که از ۲.۸ درصد در ماه مه افزایش یافت. تورم مواد غذایی به تنهایی در ماه ژوئن از ۴.۳ درصد ماه قبل به ۵.۶ درصد افزایش یافت. قیمت مواد غذایی فاسدشدنی ۶.۲ درصد نسبت به ارقام سال گذشته افزایش داشت که بالاترین نرخ رشد آن ها از ماه مه ۲۰۰۹ است که به دلیل «هزینه های پرنوسان کود و خوراک دام افزایش یافته است.

داده‌ های BRC از دفتر آمار ملی انگلستان نشان می‌ دهد تورم کلی بریتانیا در ماه می به ۹.۱ درصد رسیده است که بالاترین رقم در ۴۰ سال گذشته است و این دوره قیمت‌ های بی سابقه سوخت و مواد غذایی دلیل آن بوده است.

«مایک واتکینز» رئیس بخش خرده‌ فروشی و بینش تجاری در NielsenIQ، اعتقاد دارد این وضعیت احتمالاً مصرف‌ کنندگان انگلیسی را مجبور خواهد کرد که عادت‌ های خرج کردن خود را تغییر دهند. به همین دلیل است که طبق نظرسنجی ها، شهروندان انگلیس به سرعت عادات خود را تغییر می دهند و الگوی خرید غذای خود را کاهش می دهند.

طبق اظهارات این فعال بازار، از آنجایی که تورم به دلیل افزایش قیمت انرژی، سفر و هزینه‌ های غذا صعودی است، خریداران اکنون بیشتر از قبل مصرف در خارج از خانه را کاهش می‌ دهند. آن ها سعی می کنند با بودجه ثابت برای خرید به مناطق ارزان‌ تر روی می‌ آورند و به دنبال خرده‌ فروشی ها دارای حراجی می ‌گردند که قیمت های پایین تری دارند.

پایان/

۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 20215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =