دردسر جدید بانک های آلمانی

موسسه های اعتباری آلمان سعی دارند باهدف حمایت از کسب و کارها در صورت قطع جریان گاز از روسیه، پول نقد ذخیره می کنند.

به گزارش تحریریه، شبکه خبری «بلومبرگ» اعلام کرد چند مقام بلندپایه بانکی در آلمان گفتند، انتظار می‌رود که بانک‌ها در این کشور وجوه اضافی را ذخیر می کنند تا در صورت قطع گاز طبیعی روسیه قادر باشند با افزایش احتمالی بدهی‌ها مقابله کنند.

«لوتز دیدریکس» رئیس BNP Paribas آلمان می گوید پیش ‌بینی می‌شود در صورت توقف کامل صادرات گاز روسیه، بزرگترین اقتصاد اروپا وارد رکود شود و وام دهندگان ملزم به افزایش وام یا کسب سرمایه بیشتر شوند.

دیدگاه وی مشابه نظراتی است که «بتینا اورلوپ» مدیر مالی Commerzbank در مصاحبه ای با هفته نامه Focus Money ابراز کرده بود.

«کریستین سووینگ» مدیر اجرایی دویچه بانک هم گفته است که چنین رویدادی باعث رکود عمیق می شود.

واشنگتن از دویچه بانک خواست فعالیت خود را در روسیه متوقف کند- اخبار اقتصاد  جهان - اخبار اقتصادی تسنیم | Tasnim

بر اساس گزارش‌ها، مقامات ارشد صنعت مالی آلمان، نگران تعمیر و نگهداری برنامه‌ریزی شده در خط لوله نورد استریم هستند که مسیر کلیدی انتقال گاز از روسیه به آلمان را تشکیل می دهد. چند مقام اتحادیه اروپا نسبت به آغاز دوباره عرضه عادی گاز از سوی روسیه تردید دارند.

اوپراتور این خط لوله هفته گذشته گفت که فعالیت هر دو رشته خط لوله را به دلیل عملیات تعمیرات سالانه از ۱۱ تا ۲۱ ژوئیه متوقف خواهد کرد. طبق اظهارات مقامات، این تعطیلی قبلاً با همه شرکا توافق شده بود.

آلمان به شدت به واردات مداوم انرژی از روسیه وابسته است و از دست دادن کامل دسترسی به این منبع به شدت به اقتصاد این کشور ضربه خواهد زد.

اقدامات پیشگیرانه وام دهندگان آلمانی در مواجهه با پیامدهای اقتصادی احتمالی ناشی از جنگ تحریم‌های کنونی بین روسیه و غرب تاکنون کمتر از ذخایر بزرگی بوده است که در اوج همه‌گیری کووید-۱۹ احتکار کرده بودند.

پایان/

۱۵ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20241

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =