خانه بخرید و قسط آن را با هلو، هندوانه و سیر بدهید

چند انبوه‌ساز بزرگ چینی در ماه‌های اخیر برای جذب خریداران تازه، تبلیغاتی را منتشر کرده‌اند که در آنها گزینۀ پرداخت اقساط از طریق تحویل موادغذایی و محصولات کشاورزی از جمله هلو، هندوانه و سیر نیز گنجانده شده است.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، فروش مسکن در چین طی ۱۱ ماه متوالی روندی نزولی داشته است. چنان که از ۹ ماه پیش و با افشای بحران مالی Evergrande، یکی از بزرگترین هلدینگ‌های بخش خصوصی چین، افزون بر بازار مالی چین، سرمایه‌گذاران خارجی نیز با شوک مواجه شدند تا رکود حاکم بر بخش مسکن چین عیان شود.

هفته گذشته، یک شرکت املاک در شهر ووشی واقع در شرق چین اعلام کرد که حاضر است از مشتریان خود تا سقف ۱۸۸ هزار و ۸۸۸ یوان چین محصول هلو قبول کند. 

شرکت دیگری در نیز با انتشار تبلیغی به متقاضیان مسکن پیشنهاد داد که در ازای ۱۰۰ هزار یوان از قیمت خانه از آنها، مقدار ۵ هزار کیلوگرم هنداونه تحویل بگیرد؛ یعنی محصول آنها را به قیمتی بالاتر از بازار محلی بخرد. البته روزنامه دولتی گلوبال تایمز گزارش داد که این تبلیغ پیش از پایان موعد اولیه اعلام شده برای پخش آن، حذف شده است. 

در ماه مه نیز شرکت انبوه‌ساز Central China Management کارزار تبلیغاتی ۱۶ روزه‌ای را اجرا کرد که در آن تحویل محموله‌های سیر به عنوان روش پیش‌پرداخت واحدهای در حال ساخت این شرکت معرفی شده بود. 

کارشناسان معتقدند پذیرش محصولات کشاورزی به قیمت بالاتر از بازار، تلاش انبوه‌سازان چینی برای فرار از تله رکود و ارائه تخفیف بیشتر به مشتریان خود و جذب کشاورزان و روستائیان بیشتر به بازار مسکن است.  

ارقام رسمی نشان می‌دهد که در ماه مه گذشته، فروش املاک مسکونی در چین ۴۱.۷ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

در همین حال، انبوه‌ساز بزرگ چینی، Shimao روز یکشنبه اعلام کرد که قادر به پرداخت سود و اصل یک میلیارد دلار (۹۷۲ میلیون یورو) اوراق قرضه بین‌المللی که پیش‌تر با هدف تامین مالی پروژه‌های خود منتشر کرده است، نیست.

پایان/

۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 20246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • رضایی NL ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
      0 0
      خانه یک کالای مصرفیه، مگر تا ابد باید قیمتش بالا بره، به درک که سقوط کرد، این هم فرصته برای بی خانه ها