تعطیلی مدارس نزدیک است

مدارس ممکن است در ماه های آینده تعطیل شوند اینبار نه به علت بیماری کووید-۱۹ بلکه به خاطر سرمای هوا و کمبود گاز در این کشور قدرتمند و بزرگ اروپایی.

به گزارش تحریریه، «بتینا استارک واتزینگر» وزیر آموزش آلمان مدعی شد که مدارس و سایر مراکز آموزشی در آلمان باید به عنوان زیرساخت های حیاتی طبقه بندی شوند تا از تعطیلی آن ها در زمستان امسال به دلیل کمبود احتمالی گاز جلوگیری شود.

وی در گفتگو با روزنامه آلمانی «Rheinische Post» گفت که این باید اولویت دولت «اولاف شولتز» باشد که مدارس و دانشگاه‌ ها باز بمانند، حتی اگر در زمستان آینده گاز کشور به پایان برسد.

وزیر آموزش آلمان افزود که در طول همه‌ گیری کووید-۱۹ در زمینه ایجاد امکانات آموزشی مناسب به عنوان زیرساخت‌ حیاتی کشور تاکید داشته است.

روسیه اکنون به طور قابل توجهی عرضه از طریق خط لوله گاز نورد استریم ۱ را کاهش داده است و حتی صحبت هایی در زمینه قطع کامل جریان گاز در آینده مطرح کرده است. استارک واتزینگر هشدار داد که کاهش کلاس ها یا حتی لغو آنها در زمستان باید از جدول پیش بینی های دولت خارج شود.

به گفته این مقام مسئول، با اینحال مؤسسات آموزشی باید در نحوه استفاده از انرژی صرفه جویی کنند.

«مایک فینرن» رئیس اتحادیه کارکنان آموزشی آلمان، با تکرار دیدگاه های وزیر، تصریح کرد که بسیاری از مدارس در این کشور در حال حاضر از نظر انرژی کارآمد هستند.

البته وی اذعان کرد که هنوز جای پیشرفت وجود دارد، به ویژه در رابطه با مدارس قدیمی‌تر و ناآماده باید کار بیشتری انجام شود زیرا برخی از آن ها به اندازه کافی عایق بندی نشده‌اند.

وی تقاضا کرد که دولت آلمان مدارس را در رده «مشتریان حفاظت شده» در طرح اضطراری گاز خود دسته بندی کند. نامگذاری فوق به این معنی است که در صورت کمبود گاز، این گروه از نظر تامین گاز در اولویت قرار می گیرند.

صادرات گاز به اروپا توسط گازپروم روسیه از طریق خط لوله نورد استریم ۱ در ماه گذشته به حدود ۴۰ درصد از ظرفیت کامل آن کاهش یافت. مسکو مدعی است که این امر نتیجه مستقیم تحریم های غرب بوده است زیرا از بازگرداندن و تعمیر برخی تجهیزات کلیدی به روسیه جلوگیری می کند.

موضوع بدتر آن است که خط لوله فوق در اواسط ژوئیه به مدت ۱۰ روز به طور کامل تعطیل می شود تا تعمیرات برنامه ریزی شده آن صورت بگیرد. 

پایان/

۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 20325

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 3 =