هنر نزد دولت ایران است و بس؛ "هنر تبدیل کردن خودرو کارگری به خودرو اشرافی"

از کرامات دولت ها در طی سالها این بوده است که از یک خودرو بسیار معمولی در دنیا که برای قشر متوسط و حتی ضعیف ساخته می شود با گرفتن تعرفه های بسیار بالا آن را در داخل کشور به خودرویی بسیار گران، لاکچری و برای قشر مرفه تبدیل کند.

به گزارش تحریریه، از کرامات دولت ها در طی سالها این بوده است که از یک خودرو بسیار معمولی در دنیا که برای قشر متوسط و حتی ضعیف ساخته می شود با گرفتن تعرفه های بسیار بالا آن را در داخل کشور به خودرویی بسیار گران، لاکچری و برای قشر مرفه تبدیل کند.

اکنون که بعد از گذشت چند سال از ممنوعیت واردات خودرو قرار است بالاخره واردات آزاد شود، گویا این قاعده که به بهانه حمایت از تولید داخل و به قیمت محرومیت اکثر مردم از خودروهای ایمن و باکیفیت خارجی وضع شده بود در دولت رئیسی نیز قرار از اجرا شده و پس از ابلاغ آئین نامه واردات خودرو و آزادسازی واردات، اکثر مردم ایران از سوار شدن خودروهای بسیار معمولی و کارگری محروم شوند.

جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس در انتقاد این نوع نگرش دولت رئیسی در توئیتی نوشت:

"چرا با در نظر گرفتن سقف دلاری پایین در کنار تعرفه بالا، عملا یک خودروی اقتصادی را به یک خودروی لاکچری تبدیل می‌کنید؟! ۵۰ سال حمایت بی قید و شرط از خودروسازان کافیست. تا فرصت است، در راستای جلب رضایت و افزایش اعتماد و امید، سقف دلاری و تعرفه واردات را به نفع مردم اصلاح کنید!"

پایان/

۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 20361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =