یک خبر بد دیگر برای واشنگتن

برزیل به دنبال تقویت روابط بریکس با تامین سوخت بیشتر از روسیه است که موضع آمریکا را بیش از گذشته تضعیف می کند.

به گزارش تحریریه، رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد که این کشور آمریکای جنوبی تلاش می کند با مسکو در مورد واردات گازوئیل ارزان قیمت به توافق برسد.

خبرگزاری «رویترز»در این زمینه گزارش داد، رئیس جمهور «ژایر بولسونارو» اعلام کرد برزیل به توافقی برای خرید گازوئیل بسیار ارزان تر از روسیه نزدیک شده است.

هفته گذشته، پورتال اطلاعاتی BRICS گزارش داد که بولسونارو با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، گفت و گوی تلفنی داشته است. گویا رئیس جمهوری روسیه قول داده بود که عرضه ثابت کودهای شیمیایی برای این کشور آمریکای جنوبی را که برای بخش وسیع تجارت کشاورزی برزیل بسیار حیاتی است، هم تضمین کند.

رهبر برزیل روز تصریح دارد: ما امنیت غذایی و امنیت انرژی داریم، این احتمال وجود دارد که از آنجا گازوئیل بخریم که قیمت مناسب تری دارد.

بولسونارو روی پیشنهادهایی کار می کند تا از عرضه سوخت کافی برای کشورش با حداقل تاثیر بر قیمت ها اطمینان حاصل کند، زیرا این کشور عضو بریکس با تورم بالا دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس برآوردها، بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین هر ماه بیش از پنج میلیون متر مکعب گازوئیل  مصرف می کند و به همین دلیل باید واردات خود را بیش از 15 درصد افزایش دهد تا نیازهای داخلی را تامین کند.

پایان/

۲۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20381

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =