جریمه 16 میلیون تومانی بر عریانی

با اتخاذ یک تصمیم فوری، برای حفظ آرامش شهروندان در مواجهه با پوشش ناهنجاری که گاهی توسط افراد توریست انتخاب می شود، مالیات (جریمه) تا ۵۰۰ یورویی دریافت در این شهر ایتالیایی وضع شده است.

به گزارش تحریریه، شهردار یک شهر توریستی ایتالیا به دلیل نگرانی در مورد شرایط و کیفیت زندگی برای شهروندانش، اقدام به اعمال جریمه برای افراد کم پوشش کرده است.

«ماسیمو کاپولا» شهردار سورنتو، در یک پست فیسبوکی اعلام کرد برای افرادی که پوشش نسبی را نداشته باشند جریمه های ۲۵ تا ۵۰۰ یورویی را در نظر گرفته است. 

سی‌ان‌ان به نقل از کاپولا نوشت: با وضع این مالیات می خواهم دیگر از رفتارهای ناشایست خبری نباشد. به همین دلیل من فرمانی را امضا کردم که افراد را از راه رفتن با سینه برهنه و همچنین با لباس شنا در شهر منع می کند.

گردشگران به ویژه در فصل گرم به این شهر که در جنوب ناپل در سواحل غربی ایتالیا قرار دارد هجوم می‌آورند، اما کاپولا تصمیمی را اتخاذ کرده است تا به وضع شهرش سرو سامانی بدهد و از به نمایش گذاشته شدن بدن های برهنه جلوگیری کند. 

شهردار سورنتو اعلام کرد «می توان گفت این نوع رفتارها عاملی برای ناراحتی و نارضایتی هم برای ساکنان سورنتو و هم برای گردشگران بوده اند».

وی افزود: از این طریق می‌خواهیم از ارزش زندگی، کیفیت زندگی و ظاهر داخلی مرکز شهر و فضاهای عمومی محافظت کنیم و آن را و ارتقاء دهیم.

سورنتو در شبه‌جزیره سورنتین واقع شده است، جایی که ساحل آمالفی نیز در آن قرار دارد و خط ساحلی چشم نواز آن همیشه پذیرای گردشگران ایتالیایی و خارجی است. 

مناظر طبیعی و ویژگی های سنتی و تارخی موجب شد تا این منطقه در سال ۱۹۹۷ تحت حفاظت یونسکو قرار بگیرد. 

محبوبیت شبه جزیره در میان گردشگران به حدی است که مقامات محلی قوانین جدیدی را برای کاهش ترافیک گردشگران در امتداد ساحل هم وضع کردند.

از ۱۵ ژوئن، سیستم شماره گذاری زوج و فرد در این شهر برقرار شد به این معنی که خودروها فقط می توانند یک روز در میان، در ساعات اوج شلوغی و در فصل حضور حداکثری مسافران، به مسیرهای معروف و پرجاذبه شهر همچون بین ویتری سول ماره و پوزیتانو دسترسی داشته باشند.

پایان/

۲۴ تیر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 20422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 1 =