تجدیدنظر اتحادیه اروپا در حمایت از اوکراین

طبق گزارش رسانه ها اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی در مورد آینده اقتصاد خود، در اختصاص بودجه های وعده داده شده به اوکراین بازبینی و آن ها را متوقف کرده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «بلومبرگ» به نقل از منابع آگاه گزارش داد که اتحادیه اروپا بودجه وعده داده شده به اوکراین را به دلیل نگرانی در مورد مشکلات اقتصادی خود و درگیری های داخلی میان کشورها در بروکسل به تعویق انداخته است.

در ماه مارس، کمیسیون اروپا وام ۹ میلیارد یورویی (۹ میلیارد دلار) را به اوکراین پیشنهاد کرد که با ضمانت‌ دولت‌های عضو این اتحادیه باید پرداخت می شد. با این حال، تا کنون این بلوک موفق شده است تنها در مورد اولین قسط وام به ارزش یک میلیارد یورو به توافق برسد.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، توقف این فرایند به آن دلیل است که آلمان تلاش دارد اتحادیه اروپا را متقاعد کند که کمک های بلاعوض غیرقابل استرداد را به جای وام از طریق صندوق بین المللی پول به کی یف ارائه دهد.

یک مقام آلمانی گفته است که برلین نمی‌خواهد بار سنگین ضمانت وام‌های اوکراینی را متحمل شود و از دیگر اعضا هم خواسته است که وام بیشتری را به این کشور اختصاص دهند.

در این راستا وام ۱.۵ میلیارد یورویی بانک سرمایه گذاری اروپا در داخل اتحادیه اروپا مسدود شده است زیرا برای ضمانت این مبلغ به تضمین های بیشتری نیاز است.

این خبر در حالی منتشر می شود که اتحادیه اروپا با تورم فزاینده دست و پنجه نرم می کند. آلمان به ویژه نگران این است که تحریم ها و تنش ها با روسیه ممکن است مسکو را مجبور به قطع جریان گاز روسیه کند. این امر می تواند اقتصاد آلمان را فلج کند.

دولت آلمان بارها هشدار داده است که چنین سناریویی باعث افزایش بیکاری و فقر می شود. «رابرت هابک» وزیر اقتصاد این کشور هم ماه گذشته به مجله اشپیگل گفته بود که کمبود سوخت برای برخی صنایع فاجعه بار خواهد بود.

KYIV, UKRAINE – JANUARY 30, 2022 – Participants hold flags and placards during the action in gratitude to EU and NATO countries for military support to Ukraine #ThanksFriends on Maidan Nezalezhnosti, Kyiv, capital of Ukraine, Credit:Volodymyr Tarasov / Avalon

«ویکتور اوربان»، نخست‌وزیر مجارستان نیز چند روز قبل موضع مشابهی را اتخاذ کرد و اظهار داشت اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به این مفهوم است که اقتصاد اروپا به سمت خودش شلیک کرده است.

به گزارش بلومبرگ، حدود یک سوم از ۲۷ کشور عضو در نشست وزیران دارایی اتحادیه اروپا در نشست هفته گذشته هشدار دادند که برای جلوگیری از نارضایتی نسبت به کی ‌یف، به حمایت‌های بیشتر از آسیب‌پذیرترین گروه‌های داخل بلوک که تحت تأثیر بحران جاری قرار گرفته‌اند، نیاز است.

«پائولو جنتیلونی» کمیسر اقتصادی این اتحادیه، در یک نشست پشت درهای بسته به همکارانش گفت که دولت‌های ملی باید از خطر ازایش نارضایتی در میان اروپایی‌ها اجتناب کنند.

۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 20440

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =