ایجاد 900 کارپوشه توسط اشخاص در سامانه ملی مؤدیان

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با فراهم شدن امکان عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون حسب درخواست اشخاص مشمول 900 کارپوشه ایجادشده است.

به گزارش تحریریه، رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور گفت: با فراهم شدن امکان عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه مالیاتی از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون حسب درخواست اشخاص مشمول 900 کارپوشه ایجادشده است.

محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص سازوکارهای ایجاد کارپوشه در سامانه مؤدیان، اظهار داشت: در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اولین اقدام، عضویت اشخاص مشمول در سامانه مؤدیان می‌باشد و مؤدیان مکلف‌اند حسب فراخوان‌های اعلامی سازمان امور مالیاتی در سامانه مؤدیان عضو شده و نسبت به صدور صورت‌حساب الکترونیکی اقدام نمایند.

وی افزود: در نظام پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، فروشندگان کالا و خدمات می‌بایست حسب دستورالعمل‏های صادره نسبت به صدور صورت‌حساب الکترونیکی بر اساس اقلام و معیارهای اعلامی اقدام و از طریق تبادل این اطلاعات را برای درج در کارپوشه فروشنده و خریدار به سامانه مؤدیان ارسال نمایند.

برزگری خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور با جمع‌آوری اطلاعات صورت‌حساب الکترونیکی صادره توسط فروشندگان از طریق سامانه جمع‌آوری اطلاعات در کارپوشه فروشنده درج و به‌صورت خودکار اطلاعات صورت‌حساب را به کارپوشه خریدار منتقل می‌نماید.

وی افزود: خریدار از زمان درج صورت‌حساب در کارپوشه، 30 روز فرصت دارد نسبت به رد یا تائید صورت‌حساب اقدام نماید و آثار مالیات بر ارزش‌افزوده مربوط به خریدار حسب اقدام خریدار در رد یا تائید صورت‌حساب در کارپوشه خریدار منعکس می‌شود.

رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: سامانه مؤدیان به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که در پایان هر سه ماه (فصل)، از کسر مجموع اعتبار (مالیات بر ارزش‌افزوده) خریدهای مشمول مالیات از مالیات بر ارزش‌افزوده دریافتی از خریداران در زمان صدور صورت‌حساب‌های فروش مانده مالیات بر ارزش‌افزوده هر مؤدی را به‌صورت سیستمی محاسبه و در کارپوشه منعکس نماید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کلیه مؤدیان مشمول این قانون، به‌منظور عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه خود در این سامانه، می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس my.tax.gov.ir و تائید بخش «عضویت در سامانه مؤدیان و ایجاد کارپوشه» از داشبورد مالیاتی، مشخصات کاربری ورود به کارپوشه خود را از طریق پیامک دریافت نمایند.

پایان/

۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 20457

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =