سرمایه‌گذاری شورای همکاری خلیج فارس در مصر

ارزش سرمایه گذاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس در مصر در سال گذشته به ۳.۹ میلیارد دلار و ارزش مبادلات تجاری این کشورها با قاهره نیز به رقم ۱۶.۱ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «الخلیج اآنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره همکاری اقتصادی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با مصر نوشت، آمارهای رسمی مصر نشان می دهد ارزش سرمایه گذاری کشورهای شورای همکاری در مصر و ارزش مبادلات تجاری این کشورها با مصر افزایش یافته است. 

بر پایه گزارش مرکز آمار مصر ارزش سرمایه گذاری کشورهای شورای خلیج فارس در این کشور طی سال مالی ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ به ۳.۹ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که در سال مالی ۲۰۱۹ - ۲۰۲۰ میلادی حجم آن ۳.۸ میلیارد دلار بوده است. این رقم نشان می دهد که سرمایه این کشورها در مصر در سال مالی گذشته شاهد رشد ۱.۹ درصدی بوده است. 

امارات در میان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در رتبه نخست سرمایه گذاری در مصر قرار دارد. ارزش سرمایه گذاری امارات در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ به ۲.۸ میلیارد رسیده است. عربستان هم با سرمایه گذاری ۶۲۲ میلیون دلاری در مصر در رتبه دوم قرار دارد. کویت هم با سرمایه گذاری ۲۱۷.۸ میلیون دلاری در مصر در رتبه سوم قرار دارد. بحرین با سرمایه گذاری ۱۶۰.۴ میلیون دلاری، عمان با سرمایه گذاری ۶۸.۸ میلیون دلاری و قطر ۵۹.۸ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند. 


همچنین آمارها نشان می دهد ارزش مبادلات تجاری میان مصر و کشورهای همکاری خلیج فارس در سال ۲۰۲۱ به رقم ۱۶.۱ میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که این رقم در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۳.۳ میلیارد دلار بوده است.

آمارها نشان می دهند طی یک سال مبادلات تجاری این کشورها با مصر ۲.۹ میلیارد دلار افزایش یافته است.در این دوره صادرات مصر به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس کاهش یافته و از رقم ۵.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به رقم ۴.۵ میلیارد رسیده است که کاهش ۱۶.۸ درصدی را نشان می دهد. 

در بخشی از گزارش تارنمای الخلیج آنلاین می خوانیم: عربستان بزرگترین وارد کننده کالا از مصر به میزان ۲.۲ میلیارد دلار بوده است. امارات هم با واردات کالا به ارزش ۱.۳ میلیارد دلار، بحرین با واردات کالا به ارزش ۴۵۰.۷ میلیون دلار و کویت به ارزش ۳۲۰.۷ و عمان هم با ۱۶۳.۳ میلیون دلار و قطر با واردات ۴.۵ میلیون دلاری از مصر به ترتیب در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

تارنمای فوق درباره صادرات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به مصر نیز نوشت: عربستان در سال جاری میلادی در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس با صادرات ۶.۹ میلیارد دلار کالا به مصر در رتبه نخست قرار دارد. پس از عربستان به ترتیب امارات با صادرات ۲.۴ میلیارد دلاری، کویت با صادرات ۱.۴ میلیارد دلاری، بحرین  با ۴۶۶.۵ میلیون دلار، عمان  ۴۲۲.۹ میلیون دلار و قطر با صادرات ۴۰.۳ میلیون دلار در رتبه های بعدی قرار دارند.

پایان/

۳۰ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 20527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =