محموله تسلیحاتی جدید لندن برای زلنسکی

انگلیس اعلام کرد محموله جدید تسلیحاتی را برای کمک به ارتش اوکراین به این کشور ارسال می کند.

به گزارش تحریریه، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس به پارلمان این کشور اعلام کرد تصمیم دارد سلاح های ضد تانک، پهپاد، تفنگ های توپخانه و ده ها هزار گلوله مهمات اضافی را به اوکراین ارسال خواهد کرد. اوکراین بیش از ۲۰ توپ M۱۰۹ و ۲۶ توپ L۱۱۹ و همچنین سیستم های رادار و بیش از ۵۰۰۰۰ گلوله مهمات برای سیستم های توپخانه موجود در دوران شوروی را دریافت خواهد کرد.

لندن همچنین ۱۶۰۰ سلاح موشک ضد تانک و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین از جمله صدها پهپاد انتحاری را هم برای کی یف ارسال خواهد کرد.

این تسلیحات در هفته‌های آتی و چند هفته پس از آن صورت می‌گیرد که «بوریس جانسون»، نخست‌وزیر مستعفی این وعده کمک نظامی یک میلیارد پوندی (۱.۲ میلیارد دلاری) به دولت ولادیمیر زلنسکی را داده بود.

انگلستان از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه ۲.۳ میلیارد پوند برای تسلیحات و آموزش نظامیان کی یف هزینه کرده است.

این پول قبلاً برای نزدیک به ۷۰۰۰ موشک NLAW، Javelin و سایر موشک های ضد تانک، ۱۶۰۰۰ گلوله توپ، ۶ موشک انداز متحرک ضد هوایی، و همچنین تعدادی سامانه توپخانه موشک M۲۷۰ و ۱۲۰ خودروی زرهی پرداخت شده است.

تاثیر این محموله ها در میدان نبرد اما قابل بحث بوده است. سربازان اسیر شده اوکراینی پرتاب‌کننده‌های موشک Javelin را که هم از سوی انگلیس و هم از سوی ایالات متحده فرستاده شده‌اند، در نبردهای شهری چندان مفید ندانستند. سربازان وجود مشکلات باتری  NLAW را برجسته دانستند به گونه ای که استفاده از آن را غیرممکن می‌کند.

پایان/

۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 20569

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =