جواب منفی آمریکای جنوبی به زلنسکی

بلوک تجاری آمریکای جنوبی به رئیس جمهور اوکراین اجازه سخنرانی در نشست مرکوسور را نمی دهد.

به گزارش تحریریه، «خبرگزاری فرانسه» نوشت، پاراگوئه به عنوان کشور میزبان بلوک تجاری «مرکوسور» آمریکای جنوبی درخواست «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین برای سخنرانی در نشست سران این سازمان را رد کرده است.

«رائول کانو» معاون وزیر امور خارجه پاراگوئه اعلام کرد اعضای مرکوسور شامل آرژانتین، برزیل، اروگوئه و پاراگوئه نتوانستند درباره دعوت از رهبر اوکراین به توافق برسند.

وی البته از ذکر نام کشورهای مخالف این اقدام خودداری کرد و افزود: اجماعی در مورد چنین ارتباطی وجود نداشت، به همین دلیل است که به اوکراین اطلاع داده شد در شرایط فعلی به زلنسکی اجازه نمی دهد در قالب مرکوسور سخنرانی کند.

اوایل ماه جاری، «خولیو سزار آریولا» وزیر امور خارجه پاراگوئه، گفت که زلنسکی با «ماریو عبدو بنیتز» رئیس‌ جمهور این کشور تلفنی صحبت کرده و خواستار فرصتی برای سخنرانی در نشست آتی مرکوسور شده است. بنیتز قول داده بود که این موضوع را با همکارانش در بلوک در میان می گذارد.

Mercosur hopes for more investment after wrapping up Singapore FTA -  BNamericas

مرکوسور یک سازمان اقتصادی و سیاسی است که در سال ۱۹۹۱ برای ایجاد بازار مشترک و ایجاد انگیزه برای توسعه در آمریکای جنوبی تأسیس شد.

پس از حمله روسیه به اوکراین در اواخر فوریه، زلنسکی در تعدادی از پارلمان‌های ملی و مجامع بزرگ بین‌المللی، از جمله ناتو، G۷ و سازمان ملل حضور یافت و تلاش کرد نظر کشورها را در راستای اهداف کی‌یف و کمک به آن برای مقابله با حمله مسکو جلب کند.

با این حال، در اواخر ژوئن، زمانی که رئیس‌جمهوری اوکراین در یک نشست مجازی با اتحادیه آفریقا شرکت کرد، تنها تعداد انگشت شماری از رهبران برای گوش دادن به سخنرانی او حضور یافتند.

پس از این کنفرانس، رئیس جمهور سنگال و رئیس اتحادیه آفریقا، تصریح کرد که موضع بی طرفی آفریقا در مورد درگیری در اوکراین تغییر نکرده است.

پایان/

۳۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 20584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =