سقوط اقتصاد آمریکا بر طلای جهانی تاثیر خواهد داشت؟

قیمت طلا امروز، جمعه کاهش یافت زیرا افزایش ارزش دلار آمریکا و نگرانی‌ها نسبت به افزایش تهاجمی نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ برای مهار تورم، جذابیت طلا را کاهش داد.

به گزارش تحریریه، بهای هر اونس طلا تا ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۰.۸درصد کاهش به ۱۷۱۸ دلار و  ۴۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۵درصد کاهش به ۱۷۱۹ دلار و ۴۰ سنت رسید.

نرخ‌های بهره بالاتر بازده اوراق قرضه و هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را افزایش می‌دهد. طلا همچنان برای اولین افزایش هفتگی خود در ۶ ماه اخیر تعیین شده است که تا کنون ۰.۵ درصد افزایش داشته است.

دلار در برابر رقبای خود ۰.۳ درصد افزایش یافت و شمش به قیمت دلار را برای خریدارانی که سایر ارزها دارند گرانتر کرد.

ادوارد میر، تحلیلگر ED&F Man Capital Markets گفت: طلا در روند نزولی قرار دارد و افزایش‌هایی که در حال وقوع هستند کوتاه‌مدت هستند زیرا طلا به دلیل کاهش انتظارات تورمی تحت فشار قرار گرفته است.

با وجود اینکه اقتصاد منطقه یورو از تاثیر جنگ روسیه در اوکراین رنج می‌برد، بانک مرکزی اروپا در مبارزه با تورم فزاینده به همتایان جهانی ملحق شد زیرا روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را بیش از حد انتظار افزایش داد.

نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو ایالات متحده در هفته آینده برگزار می‌شود که در آن انتظار می رود سیاست‌گذاران نرخ بهره را ۷۵ واحد پایه افزایش دهند.

داده‌های روز پنجشنبه نشان داد که مطالبات اولیه هفتگی، بیکاری در ایالات‌متحده به بالاترین حد خود در هشت ماه اخیر رسیده و فعالیت کارخانه‌ها در ماه جولای کاهش یافته است که آخرین نشانه‌ای از کندشدن اقتصاد ایالات متحده تحت فشار نرخ‌های بهره قوی و تورم است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۱۸.۷۶ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۸۷۵.۵۰ دلار رسید و پالادیوم ثابت به ۱۸۹۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

منبع: ایسنا

پایان/

۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 20591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =