مجارستان نسبت به تغییر نظم جهانی هشدار داد

نخست‌وزیر مجارستان اعتقاد دارد اتکای غرب به کمک‌های نظامی به اوکراین و تحریم‌های روسیه رویکردی شکست خورده است.

به گزارش تحریریه، «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان عنوان داشت درگیری روسیه و اوکراین می تواند به هژمونی غرب پایان دهد و موجب تغییر توازن قدرت در جهان شود.

اوربان بر این باور است که تصمیم کشورهای غربی برای اعمال تحریم‌ها علیه مسکو و روند تامین سلاح‌های سنگین برای کی‌یف در عمل کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ناتو را به صورت مستقیم وارد این درگیری نظامی کرده است، اما در نهایت این دخالت هم هیچ نتیجه‌ای نداشت.

نخست وزیر مجارستان در سخنرانی اخیر خود افزودکه اکنون شرایطی به وجود آمده است گویا در داخل خودرویی نشسته‌ایم که لاستیک‌های هر چهار چرخ آن پنچر شده است.

وی با بیان اینکه غرب به‌جای اینکه به برتری در میدان نبرد در اوکراین فکر کند، اکنون باید روی دستیابی به صلح از طریق مذاکره تمرکز کند، افزود روندهای کنونی جهان به هیچ عنوان در راستای خواست ما حرکت نمی کند.

اوربان همچنین هشدار داد که این درگیری می تواند به راحتی به برتری غرب پایان دهد و نظم جهانی چند قطبی را ایجاد کند.

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد: ما باید سعی کنیم غرب را متقاعد کنیم که استراتژی جدیدی در پیش بگیرد. منازعه زمانی پایان خواهد یافت که آمریکایی‌ها و روس‌ها به توافق برسند.

گفتنی است مجارستان تاکنون از ارسال سلاح به اوکراین خودداری کرده است. همچنین مقامات این کشور از پیشنهاد بروکسل در زمینه سهمیه بندی گاز در تلاش برای توقف تدریجی تحویل گاز از مسکو انتقاد کردند.

اوربان چند هفته قبل نیز عنوان کرده بود که اتحادیه اروپا با تحریم های نسنجیده اش به ریه های خود شلیک کرد.

همزمان با اوج گیری تنش روسیه و اروپا، وزیر امور خارجه مجارستان نیز چند روز قبل به مسکو سفر کرد تا در مورد خرید حجم بیشتر گاز مذاکره کند و کشورش اطمینان کند ذخایر کافی را برای زمستان در اختیار دارد.

وی به خبرنگاران گفت: تامین این مقدار گاز طبیعی اضافی در اروپا بدون منابع روسی غیرممکن است.

پایان/

۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 20618

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =