خبر حیرت آور مجلس از تصمیم خودرویی دولت

خبر حیرت آور مجلس از تصمیم خودرویی دولت نشان داد که دال مرکزی تصمیم گیری های اقتصادی در دولت باعث قفل شدن بازار در دولت سیزدهم شده است.

به گزارش تحریریه، روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خبری شگفت آور از تدوین محرمانه آئین نامه واردات خودرو در دولت خبر داد و گفت:

  1. مجلس نیز از آئین نامه اطلاعی ندارد و نمی داند به چه شکل نوشته شده است.
  2. مجلس بدین نتیجه رسید که ضرورتا و الزاما خودروسازان باید رقبایی را پیش روی خود ببینند؛ بدین منظور واردات را با شرایطی مصوب کردیم و در بودجه 1401 در نظر گرفتیم.
  3. کار باید به تناسب قانون و مصوبه مجلس پیش رود؛ هرچند وزیر صمت اعلام کرده بر مبنای کیفیت و قیمت برنامه هایی در دست دارند.
  4. تا زمانی که خودرو دو نرخی و ارزش پول ملی بدین شکل است، وضعیت کنونی بازار خودرو به همین صورت ادامه دارد.هرچند می گویند شرایط کنونی پاسخگوی بازار نیست ولی مسئله اصلی اختلاف قیمت بازار و کارخانه است و افراد با اختلاف قیمت بالا، خودرو را ثبت نام کرده و در بازار به فروش می رسانند.
  5. خودروهای کنونی با هر کیفیتی به مردم تحویل داده شده و آن ها اقدام به خرید می کنند؛ ولی نباید بازار وارداتی به صورت انحصاری در اختیار دو خودروساز قرار گیرد چون در این صورت انتظار بازار برآورده نخواهد شد.

هر روز بیش از گذشته بر ابهام در دلایل سیاستگذاری های مرموز وزارت صمت و تیم اقتصادی دولت افزوده می شود، زیرا دستور مشخص آیت الله رئیسی ار مشمول گذر زمان کرده و آنرا در چرخه های بروکراتیک گرفتار کرده اند. در جدیدترین دستاورد، اعلام می شود که جزئیات بخشنامه واردات خودرو محرمانه است!

نمی توان پذیرفت که اگر پای یک بخشنامه مبتنی بر منافع عمومی و شفاف با منطق کارشناسی در میان باشد، شاهد چنین پیچیدگی هایی باشیم و در 11 ماه گذشته چنین آشفته بازاری در بازار خودرو کشور حاکم شود. 

پایان/

۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 20639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =