گزارش بی بی سی از قتل عام نوزادان اوکراینی برای استفاده ثروتمندان

اوکراین که خود را رهبر تحقیقات علم سلول های بنیادین معرفی می کرد اکنون با اتهام سنگین سقط جنینی برنامه ریزی شده و قتل نوزادان برای استحصال سلوهای بدن آن ها مواجه است.

به گزارش تحریریه، مدتی است که بحث های مربوط به سقط جنین و کشتن نوزادان در غرب به ویژه آمریکا داغ شده و بسیاری از شرکت ها، گروه های غیردولتی و مردم نسبت به آن موضع گرفته اند. اما به نظر می رسد در پشت پرده موضوع سقط جنین سوءاستفاده های بسیار وحشتناک و غیرانسانی در جریان است که می خواهد مانع ممنوعیت سقط جنین شود.

به تازگی شبکه خبری بی.بی.سی و برخی رسانه های اروپایی فیلم و گزارش هایی را در این زمینه منتشر کرده اند. بحث های داغی در مورد اخلاقیات استفاده از سلول های بنیادی وجود دارد. بی بی سی نوشت، شواهد نشان می دهد که نوزادان تازه متولد شده سالم در اوکراین کشته می شوند تا به رونق تجارت رو به رشد بین المللی سلول های بنیادی کمک کنند.

ویدئویی ناراحت کننده از معاینات پس از مرگ (کالبدشکافی) بر روی اجساد تکه تکه شده نوزادانی منتشر شده است که سوالات جدی را در مورد آنچه برای آنها اتفاق افتاده است ایجاد می کند.

«جورج بوش» تاکید داشت تحقیقات سلول های بنیادی جنینی از یک آستانه یا مرز اخلاقی عبور می کند، بنابراین تحقیقات، باید به شدت کنترل شود و دامنه آن محدود باشد

اوکراین به پایتخت سلول های بنیادی جهان تبدیل شده است.

تجارت سلول های بنیادی از جنین های سقط شده اکنون رواج یافته است. ادعای اصلی که در این تجارت مطرح می شود آن است که تلاش ها با هدف کمک به مبارزه با بسیاری از بیماری ها صورت می گیرد. اما اکنون ادعاهایی وجود دارد که سلول های بنیادی از نوزادان زنده نیز برداشت می شود.

بی‌بی‌سی با مادرانی از شهر خارکف صحبت کرده است که می‌گویند نوزادان سالمی به دنیا آورده‌اند، اما کارکنان بخش زایمان بیمارستان از تحویل آنها خودداری می کنند.

در سال ۲۰۰۳ مقامات اوکراینی با نبش قبر حدود ۳۰ جنازه جنین و نوزاد از گورستانی که در زایشگاه بیمارستان شماره ۶ موافقت کردند.

به یکی از فعالان این کارزار اجازه داده شد تا شواهد ویدئویی مربوط به کالبد شکافی را جمع آوری کند. وی سپس این فیلم را به بی بی سی و شورای اروپا ارائه کرد. 

شورای اروپایی در گزارش خود از وجود یک فرهنگ عمومی قاچاق کودکانی خبر داد که در بدو تولد ربوده شده اند. این گزارش از دیواری از سکوت بین کارکنان بیمارستان در مورد سرنوشت این نوزادان پرده برداشت.

تصاویر نشان می‌دهد که اندام‌هایی از جمله مغز از بدن خارج شده‌اند و برخی از اجساد تکه تکه شده‌اند.

اوکراین دیگر تنها با سلول‌ های بنیادی جنینی به تقاضا پاسخ نمی‌دهد، بلکه اکنون نوزادان تازه متولد شده را نیز می‌کشد تا سلول‌هایی را از بدن آنها جمع‌آوری کند

اوکراین قطب علوم سلول بنیادی یا نوزادکشی؟

یک آسیب شناس ارشد پزشکی قانونی انگلستان می گوید که او از دیدن اجساد تکه تکه شده بسیار ناراحت و نگران شد زیرا این اقدام روشی استاندارد در برخورد با اجساد پس از مرگ نیست.

احتمال داده می شود که این اقدامات در نتیجه برداشت سلول های بنیادی از مغز استخوان نوزادان رخ داده باشد. البته بیمارستان شماره شش این اتهامات را رد می کند.

در هر صورت سردرگمی در مورد پرونده قتل نوزادان اوکراین برای سلول های بنیادی، به یک سناریوی کابوس وار برای افکار عمومی تبدیل شده است. از طرفی اوکراین مدت‌هاست که خود را به عنوان کشور پیشرو و رهبر در حوزه سلول‌های بنیادی جنینی و علوم مدرن معرفی کرده است. اما در مقابل پرونده های وحشتناکی در مورد سرقت نوزادان و سقط جنین دارد. بی ‌بی‌ سی گزارش داد که اوکراین دیگر تنها با سلول‌ های بنیادی جنینی به تقاضا پاسخ نمی‌دهد، بلکه اکنون نوزادان تازه متولد شده را نیز می‌کشد تا سلول‌هایی را از بدن آنها جمع‌آوری کند.

داستان اخیر اوکراین به شدت با روایتی که رئیس جمهور آمریکا «جورج بوش» بر آن تاکید داشت همخوانی دارد. وی می گفت که تحقیقات سلول های بنیادی جنینی «از یک آستانه یا مرز اخلاقی عبور می کند» و بنابراین تحقیقات، باید به شدت کنترل شود و دامنه آن محدود باشد.

همچنین تعبیر «جعبه پاندورا» در این حوزه اکنون مطرح است زیرا تحقیقات اخلاقی مشکوک به هیولای فرانکنشتاین تبدیل شده اند که قابل کنترل نیست.

پایان/

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 20642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =