وعده خودرویی جدید وزیر صمت!

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گام‌هایی برای ارتقای کیفیت خودروها برداشته شده، اما ممکن است هنوز برای مردم واضح نباشد.

به گزارش تحریریه، سیدرضا فاطمی امین در مصاحبه با صدا و سیما با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت خودروها گفت: البته به معنای آن نیست که اقداماتی در وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد انجام نشده و خودروسازان کاری در جهت ارتقای کیفیت تولیدات انجام نمی‌دهند، با اقداماتی که امسال صورت گرفته به تدریج ارتقای کیفیت خودروها برای مردم آشکار می‌شود.

وی افزود: خودروسازان بزرگ کشور از اوایل امسال تاکنون بالای ۹۰ درصد خودروهای تولیدی خود را کامل تولید کرده و خودروی ناقصی نداشته اند و در این راستا ایران خودرو به طور مشخص از اول خرداد ۱۴۰۱ تا امروز هر خودرویی را که وارد خط تولید کرده است، به صورت کامل از خط تولید بیرون آورده است.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرکت خودروسازی سایپا هم بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد این اتفاق افتاده و خودروی ناقصی تولید نشده، که این امر به معنای ارتقای کیفیت است.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی خودرو از خط تولید بیرون می‌آید و ناقص وارد پارکینگ می‌شود، ۵ تا ۶ ماه در آنجا می‌ماند و دوباره وارد خط تولید می‌شود، حتماً کیفیت آن افت می‌کند و اتفاقاتی که فعلا در مورد کیفیت خودرو رخ داده است، تولید نشدن خودروهای ناقص است که در آذر و دی سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۰ هزار دستگاه خودروی ناقص کف پارکینگ‌ها بود و اکنون به ۲۲ هزار دستگاه رسیده و تا آخر مرداد و اوایل شهریور به صفر و نزدیک صفر خواهد رسید.

ظاهرا فاطمی امین غیر از مسائل اصلی صنعت خودروسازی شامل خروج دولت از مدیریت این شرکت ها، و واردات خودرو؛ حاضر است درباره هر مساله دیگری اظهارنظر کند. 

پایان/

۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 20692

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =