چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو

بانک مرکزی آمریکا با یک افزایش بزرگ دیگر، نرخ جدید بهره را اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه پنجم مرداد چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره را برای مقابله با تورم اعلام کرد. این نهاد در تهاجمی‌ترین حرکت خود در سه دهه اخیر نرخ بهره پایه خود را برای دومین بار متوالی سه چهارم واحد (۰.۷۵ درصد) افزایش داد. با این افزایش نرخ بهره در محدوده بین ۲.۲۵ تا ۲.۵۰ درصد قرار می‌گیرد که بالاترین سطح از سال ۲۰۱۸ است.

فدرال رزرو در بیانیه‌ای پس از نشست کمیته پولی گفت: «هزینه‌های اخیر و شاخص‌های تولید کند شده‌اند. با این حال اشتغال‌زادی در ماه‌های اخیر ثابت مانده و نرخ بیکاری همچنان پایین است.»

این چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره است که از ماه مارس با ۲۵ واحد درصدی (۰.۲۵ درصد) شروع شد، در ماه مه شاهد افزایش ۵۰ واحد درصد بود و در نهایت ماه ژوئن ۷۵ واحد درصد اضافه شد.

بانک مرکز ایالات متحده آمریکا معمولا با افزایش یک چهارم واحدی (۲۵ واحد درصد)‌ پیش می‌رود اما با توجه به اینکه نرخ تورم در این کشور در ماه ژوئن به ۹.۱ درصد طی یکسال رسید و رکورد جدیدی ثبت شد این روند سیر شدیدتری به خود گرفت.

با افزایش نرخ استقراض، فدرال رزرو دریافت وام مسکن یا خودرو یا کسب و کار را پرهزینه‌تر می‌کند. این اقدامات بازار مسکن را که نسبت به تغییرات نرخ بهره حساس است تحت تاثیر قرار داده است.

پایان/

۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 20704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 2 =