رشد 73 درصدی مالیات ابرازی عملکرد 1400 اشخاص حقوقی

رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد 73 درصدی مالیات ابرازی عملکرد اشخاص حقوقی نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش تحریریه،  داود منظور، رئیس‌کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: مالیات ابرازی در تیرماه امسال به دلیل مشارکت و تمکین داوطلبانه اشخاص حقوقی در کشور نسبت به عملکرد سال گذشته 73 درصد رشد داشته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با تأکید بر اینکه مالیات عامل شفافیت اقتصادی و رشد اقتصاد کشور می‌شود افزود: امسال در مهلت تعیین‌شده برای ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی، بیش از 330 هزار فقره اظهارنامه از سوی اشخاص حقوقی دریافت شد که ارائه اظهارنامه تسلیمی از سوی اشخاص حقوقی نیز در این پایه مالیاتی رشد داشته قابل توجهی داشته است.

رئیس کل امور مالیاتی کشور در مورد اشخاص حقیقی نیز از رشد ۲۰۰ درصدی مالیات ابرازی در این بخش خبر داد . وی با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته در بخش اشخاص حقیقی مشارکت بسیار خوبی وجود داشته است، افزود: مودیان محترم مالیاتی  بصورت داوطلبانه و بر اساس اعتماد متقابل بین سازمان و مودیان این سازمان  و همچنین بر اساس اصل شفافیت فعالیت اقتصادی مالیات ابرازی خود را ۲۰۰ درصد برای عملکرد ۱۴۰۰ در مقایسه با عملکرد ۱۳۹۹ افزایش دادند .

وی ضمن تشکر از مؤدیان محترم مالیاتی در ابراز صادقانه مالیات به سازمان مالیاتی تأکید کرد: رشد در اظهارنامه‌ها و درآمد ابرازی نشان از اعتماد فی‌مابین سازمان امور مالیاتی و مؤدی دارد که منجر به گسترش عدالت مالیاتی و توسعه اقتصادی در کشور می‌شود.

پایان/

۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 20728

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 7 =