بانک مواد غذایی آمریکا ته کشید

افزایش هزینه‌ های مواد غذایی، آمریکایی‌ های بیشتری را به سمت کمک های دولتی، بانک های مواد غذایی و نان یارانه ای سوق داده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای شبکه خبری «فاکس نیوز» به نقل از «کایل وید» مدیر عامل بانک غذای جامعه آتلانتا گزارش داد، بانک های مواد غذایی در سراسر ایالات متحده با مشکل رو به رو هستند زیرا تقاضا برای ارائه خدمات از سوی آن ها برای تغذیه آمریکایی های نیازمند به دلیل تورم شدید، به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است.

وید به این شبکه خبری اظهار داشت که این شرایط در عمل فشار زیادی را بر بانک های مواد غذایی و انبارهای آن در سراسر کشور وارد می کند. اکنون شکلی از یک طوفان تمام عیار از تقاضای بالاتر، هزینه‌ های بیشتر و حمایت های کمتر فدرال در حال رخ دادن است.

به گفته وی، تقاضا در بانک مواد غذایی که او نمایندگی می کند، سال گذشته با لغو تعطیلی همه گیر کووید-۱۹ و بازگشت مردم به محل کارشان کاهش یافته بود، اما طی چند ماه گذشته دوباره این روند شروع به افزایش کرده است.

این مقام امدادرسان در آمریکا تصریح کرد: ما افرادی را می بینیم که برای اولین بار در زندگی خود به انبارهای غذا روی آورده اند. فضای تورمی واقعاً فشار زیادی را به آنها وارد کرده است.

به گفته، خیلی از این افرادی که اکنون به دنبال دریافت کمک هستند تا پیش از این، آن سوی خط بودند و اغلب به توزیع غذا به افراد نیازمند کمک می کردند.

گزارش های اخیر رسانه ها حاکی از آن است که آتلانتا تنها ایالتی نیست که با افزایش تقاضا برای غذای رایگان مواجه شده است. یک بانک غذای آیداهو نیز این هفته گزارش داد که اکنون به ۴۲۰۰ نفر در هر ماه خدمات ارائه می دهد، در حالی که این رقم در سال گذشته ۲۸۰۰ نفر بود.

 بانک غذای جهانی منطقه آلن تاون در پنسیلوانیا نیز اعلام کرد از اکتبر، تعداد خانواده‌هایی را که هر ماه به آنها خدمات می‌ داد سه برابر شده است. این در حالی است که حدود ۳۰۰ خانواده از ۱۸۰۰ خانواده ‌ای که در ژوئیه تغذیه رایگان شده اند از افرادی بودند که برای نخستین بار مراجعه کرده بودند.

آلامدا فودبانک در کالیفرنیا به تازگی اعلام کرد که در ماه گذشته به بیش از ۱۴۰۰ خانواده در روز خدمات ارائه می دهد، در حالی که در ژانویه امسال، تنها ۸۹۰ خانوار روزانه از خدمات آن استفاده می کردند.

اوایل این ماه «آسوشیتدپرس» از صف صدها خانواده در بیرون بانک غذای سنت مری در فینیکس، آریزونا برای دریافت نان گزارشی را تهیه کرد. این بانک مواد غذایی در آن زمان اعلام کرد که مرکز توزیع آن به ۴۲۷۱ خانواده در یک هفته خدمات ارائه کرده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشت.

این افزایش تقاضا برای خدمات بانک مواد غذایی نتیجه مستقیم تورم فزاینده است که در ژوئن به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته با ۹.۱ درصد رسید. طبق گزارش وزارت کار، قیمت مواد غذایی به تنهایی ۱۰.۴ درصد افزایش یافته است که این مساله هم فشار مضاعف دیگری را بر بانک‌های مواد غذایی وارد می‌کند.

طبق وب‌سایت Feeding America، غذایی که بانک‌های مواد غذایی در سراسر کشور برای توزیع قبل از همه‌گیری می‌خریدند، اکنون ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

پایان/

۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: 20767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =