چرا کسی از سیل در آمریکا حرف نمی‌زند؟

درحالیکه همه رسانه های داخلی به خسارات سیل و مدیریت امور پیش از بروز آن تمرکز کرده اند اما در روزهای گذشته بارش های سیل آسا در ایالت کنتاکی ثروتمندترین کشور جهان که بیش از ۹۰ هزار سد ساخته، دست کم ۲۵ کشته برجای گذاشته است و ده ها نفر دیگر مفقود هستند.

به گزارش تحریریه، باران و سیل تنها کشورمان را در نوردیده است. از چند روز قبل سیل در بخش هایی از آسیا، اروپا و روسیه و اکنون در آمریکا نیز قربانی می گیرد.

از دو روز قبل باران های ویرانگری که آمریکا را درنوردید باعث سیل بی سابقه در شرق کنتاکی شده است و تاکنون دست کم ۲۵ کشته برجای گذاشته و بسیاری از قربانیان احتمالی ناپدید شده اند.

«سی ان ان» هم نوشت، از زمانی که ساکنان کنتاکی در ساعات اولیه صبح جمعه در اثر سیل فاجعه بار از خواب بیدار شدند، تعداد کشته ها بارها افزایش یافته است و فرماندار آن نیز اظهار داشت که یافتن همه قربانیان ممکن است هفته ها طول بکشد. در میان اجساد پیدا شده، جسد چهار کودک خردسال دیده شد.

«اندی بشر» فرماندار این ایالت اظهار داشت ما در حالت جستجو و نجات هستیم. اما تعداد همچنان بالا می رود.

مسدود شدن ده‌ها جاده و پل توسط آوار یا شسته شدن مسیرها، تلاش امدادی را با مشکل مواجه کرده و ساکنان برخی مناطق بر روی پشت بام‌ها گیر افتاده‌اند. حداقل ۱۲۰۰ نفر با قایق و هلیکوپتر نجات یافته اند.

برق و آب رسانی به هزاران خانه در روز شنبه قطع شد. خدمات تلفن همراه نیز در برخی مناطق از کار افتاده است و مردم قادر به تماس با دوستان و اقوام گمشده خود نیستند.

این ایالت اطلاعات دقیقی در مورد تعداد افراد ساکن در برخی از مناطق دورافتاده ویران شده توسط سیل ندارد.

Kentucky Flooding Worst in Decades; Governor Tours Damage

در این منطقه از کنتاکی در یک بازه زمانی ۲۴ ساعته (بین پنج شنبه و جمعه) بین ۸ تا ۱۰.۵ اینچ باران بارید و برخی از فقیرترین مناطق ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد.

طبق گزارش ها، ارتفاع آب رودخانه کنتاکی هم شش فوت بالاتر از رکورد قبلی خود رسیده است. این درحالی است که گفته می شود در روزهای آینده بارندگی های شدید به منطقه بازگردد.

بشر گفت که آسیب ها در کنتاکی آنقدر شدید بوده که ممکن است بازسازی آن ها سال ها طول بکشد. سال گذشته نیز این ایالت توسط گردبادهایی تحت تاثیر قرار گرفت و در نهایت ۷۰ کشته برجای گذاشت. فرماندار کنتاکی تاکید کرد: نمی خواهم یک کنتاکی دیگر را از دست بدهم. ما خیلی ها را از دست داده ایم.

پایان/

۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 20777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =