کرملین در جستجوی اطلاعات هیمارس

هکرهای روسی تلاش کردند تا با حمله سایبری به شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا، به اطلاعات مربوط به سلاح «هیمارس» دسترسی پیدا کنند.

به گزارش تحریریه، گویا سامانه موشکی هیمارس آمریکایی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است خسارت های سنگینی را به ارتش روسیه وارد کرده است و به همین دلیل مسکو تلاش دارد تا به هر نحو این سلاح غربی را بی اثر کند.

تارنمای پایگاه خبری تحلیلی «EurAsian Times» نوشت، هکرهای روسی نوع جدیدی از حمله سایبری را به «لاکهید مارتین» غول دفاعی آمریکا، ترتیب دادند که سازنده سامانه موشک توپخانه ای با تحرک بالای هیمارس ( M142 - HIMARS) است که واشنگتن در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده است.

This photograph taken on June 13, 2022, shows the logo from US defence manufacturer Lockheed Martin on display at the Eurosatory international land and airland defence and security trade fair, in Villepinte, a northern suburb of Paris. (Photo by EMMANUEL DUNAND / AFP) - Sputnik International, 1920, 10.08.2022

خبر این حمله را یک وب سایت خبری روسی زبان به نام Life.ru که یک رسانه طرفدار دولت روسیه است، گزارش کرد. بر اساس این گزارش، این حمله سایبری در ساعت 7 صبح روز اول اوت توسط گروه هکری «Killnet» انجام شد.

هکرها  در بیانیه ای به نقل از Life.ru مدعی شدند: سیستم های راکت پرتاب چندگانه HIMARS که توسط شرکت نظامی-صنعتی فوق در اختیار اوکراین قرار گرفته است، به مقامات کی یف اجازه می دهد تا غیرنظامیان را بکشند، زیرساخت ها و تأسیسات اجتماعی اوکراین را که به طور موقت اشغال شده است تخریب کنند.

این گروه همچنین اعلام کرد که لاکهید مارتین حامی واقعی تروریسم جهانی است و مسئول جان هزاران و هزاران انسان است.

مقام های نظامی روسی مدعی شدند اطلاعات خوبی برای هک سامانه های هیمارس به دست آورده اند. 

نوع جدیدی از حمله به لاکهید مارتین

Killnet به دلیل حملات (DoS) و (DDoS) به موسسات دولتی و شرکت‌های خصوصی از زمان شروع تهاجم روسیه به اوکراین شناخته شده است.

در هر دو حملات DoS و DDoS، هکرها سرورهای یک پلتفرم، سرویس یا وب‌سایت معین را با هدف پر کردن ترافیک برای خاموش کردن سرورها، تحت تأثیر قرار می‌دهند.

این گروه هکری روسی در ماه ژوئن در واکنش به تحریم کالاهای روسی (فولاد و سنگ آهن) توسط اتحادیه اروپا یک حمله DDoS شدید را به موسسات و شرکت های دولتی لیتوانی انجام داده بود.

جدا از آن، Killnet همچنین حملات DDoS مشابهی را بر روی وب سایت رسمی کنگره ایالات متحده و یک فرودگاه در کانکتیکات انجام داد.

با این حال، آخرین حملاتی که به لاکهید مارتین هدف قرار گرفته اند، طبق ادعاهایی که توسط Killnet اندکی قبل از حملات صورت گرفته، نوع جدیدی از حملات بوده است.  

پایان/

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 20997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =