شرط ماسک برای خرید توئیتر

«ایلان ماسک» قبل از شروع دادگاه توئیتر نزدیک به ۷ میلیارد دلار سهام خود در تسلا را نقد کرده است و می گوید به یک شرط حاضر به خرید این رسانه اجتماعی است.

به گزارش تحریریه، رسانه ها اعلام کردند در یک اقدام ناگهانی «ایلان ماسک» ۶.۹ میلیارد دلار از سهام تسلای خود را فروخت تا نقدینگی لازم را پیش از آغاز تقابل قانونی با توییتر داشته باشد. وی به زودی مجبور است در یک دادگاه حقوقی به دلیل یک معامله شکست خورده ۴۴ میلیارد دلاری با مدیران این رسانه اجتماعی شرکت کند.

طبق یک سری پرونده های نظارتی پس از بسته شدن بازارهای ایالات متحده در روز سه شنبه، او حدود ۷.۹۲ میلیون سهم تسلا را در ۵ آگوست واگذار کرد.

در میان گمانه‌زنی‌ های فراوان در مورد دلیل فروش این سهام، ماسک مجموعه ‌ای از توئیت‌ ها را منتشر کرد و توضیح داد که این اقدام با توجه به دعوای حقوقی وی با توئیتر انجام شد زیرا ممکن است او مجبور شود بر سر معامله خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر که در ماه جولای از آن کناره گیری کرد، موجودی خود را تکمیل کند.

او گفت که این اقدام وی برای پرهیز از فروش اضطراری و فوری سهام تسلا در زمان نیاز اهمیت داشته است.

Elon Musk's $44 Billion Deal With Twitter In 'jeopardy' Over Data On Fake  Accounts: Report

ثروتمندترین فرد جهان همچنین در پاسخ به این سوال که آیا اگر تصاحب توییتر صورت نگیرد آیا دوباره سهام تسلا را خریداری خواهد کرد، پاسخ مثبت داد.

مالک تسلا و اسپیس ایکس در حال حاضر درگیر یک جدال حقوقی با مدیران پلتفرم رسانه های اجتماعی است که ماه گذشته اعلام کرد از توافق خرید آن خارج می شود.

ماسک توییتر را متهم کرده است که اطلاعات مربوط به حساب‌های جعلی را مخفی می ‌کند.

توییتر انتظار دارد که دادگاه به ماسک دستور دهد تا خرید را با قیمت توافقی ۵۴.۲۰ دلار برای هر سهم تکمیل کند. پس از اعلام شکایت توئیتر، رئیس تسلا هم از این رسانه شکایت کرد اما هنوز جزئیات شکایت او فاش نشده است.

ایلان ماسک می گوید توئیتر را به این شرط می خرد که پلتفرم رسانه های اجتماعی فوق اثبات کند حساب هایش واقعی هستند.

پایان/

۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 21015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =