کمبود نیروی کار در انگلیس

نگلیس از کمبود نیروی کار رنج می برد، تنها در صنعت کشاورزی این کشور به خاطر کمبود نیروی کار ده ها میلیون میلیون پوند محصول هدر می روند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «بلومبرگ» در گزارشی نوشت، بر اساس نظرسنجی اتحادیه ملی کشاورزان انگلستان (NFU) تا حدود ۶۰ میلیون پوند (۷۵ میلیون دلار) محصولات کشاورزی این کشور در نیمه اول سال در نتیجه کمبود نیروی کار هدر رفته است.

کشاورزان به اتحادیه گفته اند که میوه ها و سبزیجات در مزارع پوسیده می شوند زیرا افراد کافی برای برداشت وجود ندارد. آن ها از دولت خواستند برنامه کارگران فصلی را گسترش دهد و از سرمایه گذاری در این بخش حمایت کند.

Labor Shortage In UK Leads To Food Waste

بر اساس این گزارش، صنعت مزرعه داری انگلیس اغلب در جذب کارگران مشکل دارد زیرا مشاغل فصلی هستند و می‌تواند به معنای ساعات طولانی کار فیزیکی با دستمزد نسبتاً پایین باشد.

از طرف دیگر اجرای برگزیت نیز استخدام نیروی کار از دیگر کشورهای اتحادیه اروپا را پیچیده کرده است.

امسال خشک ترین ماه جولای انگلیس از سال ۱۹۳۵ تاکنون بوده که به تولید کشاورزی آسیب بیشتری را هم وارد کرده است. به همین دلیل تولیدکنندگان اکنون پیش بینی می کنند تولید برای سال آینده هم ۴.۴ درصد دیگر کاهش یابد.

ارزش میوه و سبزیجات تولیدی این کشور در سال ۲۰۲۰ حدود ۲.۷ میلیارد پوند (۳.۲۵ میلیارد دلار) بود.

The Future of Farming: Addressing chronic seasonal labour shortage is 'not  just a 2021 issue' - Devon Live

«تام برادشاو» معاون رئیس NFU در بیانیه‌ای گفت: این که گفته می شود در زمانی که خانواده‌ها در سرتاسر کشور به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور زندگی در حال تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، غذای باکیفیت و مغذی هدر می‌رود، مضحک است.

نکته منفی این موضوع آن است که از دست رفتن این محصولات کشاورزی به معنای خالی ماندن قفسه های فروشگاه های انگلیس بوده است آن هم در دوره زمانی که بحران هزینه های زندگی به ویژه در حوزه انرژی هر روز بدتر می شود و فشار را بر خانوارها بیشتر می کند.

پایان/

۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 21150

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =