شرکت‌های اتحادیه اروپا در مسیر ورشکستگی

تعداد دادخواست های اعلان ورشکستگی شرکت های اتحادیه اروپا برای چهارمین فصل متوالی افزایش داشته است.

به گزارش تحریریه، آخرین داده‌های آژانس آمار اروپا «یورواستات» نشان می‌دهد که تعداد اعلان‌های ورشکستگی در اتحادیه اروپا در دوره آوریل تا ژوئن ۲۰۲۲ حدود ۲.۲ درصد افزایش یافته است.

یورو استات در گزارشی اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲، تعداد درخواست اعلام ورشکستگی فصلی در اتحادیه اروپا ۲.۲ درصد و در منطقه یورو ۲.۵ درصد در مقایسه با سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. .

این آژانس تعداد دقیق اظهارنامه ها را اعلام نکرده است و تنها درصد آن را اعلام می کند. با این حال، طبق گزارش یورواستات، تعداد پرونده های ورشکستگی برای چهارمین سه ماهه متوالی بیشتر شده است.

3 Reasons To File For Bankruptcy

در این چارچوب لتونی بیشترین رشد را در طول دوره گزارش داشته است به گونه ای که تعداد شرکت هایی که در این کشور برای ورشکستگی درخواست دادند ۷۴.۴ درصد افزایش یافت. پس از آن بلژیک قرار دارد که افزایش ۱۴.۷ درصدی این آمار را داشت و دانمارک هم ۱۱.۹ درصد افزایش را تجربه کرد.

یورواستات خاطرنشان ساخت در این دوره، شرکت ها تقریباً از تمام بخش های اقتصاد اتحادیه اروپا اعلام ورشکستگی کردند. در مقایسه با دوره قبل از همه‌گیری کووید-۱۹، تعداد اعلامیه‌ها به‌ویژه در حوزه حمل‌ ونقل، انبارداری، اسکان و همچنین خدمات غذایی افزایش یافته است.

به اعتقاد کارشناسان اعلان ورشکستگی معمولاً شروع فرآیندی است که هدف آن اعلام رسمی ورشکستگی شرکت است. اگرچه این یک پرونده قضایی است که برای اعلام بحران مالی در یک شرکت صادر می شود، اما اغلب موقتی است و همیشه منجر به توقف فعالیت شرکت نمی شود.

پایان/

۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
کد خبر: 21179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =