لشکرکشی ایران خودرو برای فتح سرزمین پوتین

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو گفت: در نمایشگاه «اتوموبیلیتی» مسکو، توانمندی‌های ۲۱ شرکت از زیرمجموعه ایران خودرو در سطوح مرتبط با خودروهای سواری، سنگین و نیمه سنگین و خدمات مهندسی با ارایه ۹۹ قطعه و در ۲۳۲ متر مربع به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش تحریریه، امیرعباس فرنودی، با اشاره به تحریم صنعت خودرو روسیه گفت: با توجه به این‌که بازار این کشور کشش تقاضای بسیاری برای قطعات خودرو دارد، زنجیره ارزش ایران خودرو را در هر بخش که ظرفیت صادراتی وجود دارد در این نمایشگاه، ارایه می‌دهیم و معیار کلیدی در انتخاب حاضران در نمایشگاه نیز توانمندی در حوزه قطعه‌سازی بوده است.

وی هدف از حضور در نمایشگاه روسیه را شکل‌گیری همکاری‌های درازمدت با خودروسازان یا قطعه سازان این کشور دانست و گفت: شرکت هایی برای حضور در این نمایشگاه گزینش شدند که صاحب تکنولوژی تولید قطعه و یا دارای تکنولوژی و دانش خدمات فنی مهندسی هستند تا بتوانند به صورت مستقیم در بازار روسیه فعالیت کنند.

فرنودی افزود: تام، ایپکو، گروه یاپکو، ایران خودرو دیزل، چرخشگر، ومکو و ایدم در این نمایشگاه حضور داشته و نمونه قطعات خود را در حوزه سواری و تجاری به نمایش خواهند گذاشت. هم‌چنین توانایی شرکت هایی که تولید کننده قطعات ریخته گری و ماشین کاری هستند نیز در این نمایشگاه به نمایش در خواهند آمد که شامل توسعه عمران نائین، ریخته گری چدن، محورسازان، اشتاد و نیرو محرکه است.

وی با اشاره به این‌که در زمینه تریم و تزیینات داخلی خودرو نیز، شرکت مهرکام پارس در نمایشگاه مسکو حاضر خواهد بود، گفت: شرکت آپکو به عنوان ارایه دهنده خدمات و قطعات آپشن و تیونینگ خودرو، در این نمایشگاه حضور خواهد داشت تا به عنوان جزء انتهایی زنجیره ارزش بتواند به مشتریان روس خدمات ارایه دهد.

به گفته معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو، دستاوردهای شرکت های گروه یاپکو، شامل شرکت مبدل خودروی پاک و الکتریک خودروی شرق، اگزوز خودروی خراسان و... نیز در این نمایشگاه ارایه خواهند شد.

وی تاکید کرد: تمامی این شرکت ها بخش هایی از زنجیره ارزش ایران خودرو به شمار می‌روند که از ظرفیت صادراتی برخوردار بوده و نمونه قطعات خود را در این نمایشگاه به نمایش خواهند گذاشت.

فرنودی با بیان این‌که به منظور نمایش کامل زنجیره ارزش ایران خودرو، یک دستگاه خودروی تارا اتوماتیک برای عرضه در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت، گفت: با توجه به نتایج کلینیک خودرو تارا که سال گذشته در کشور روسیه برگزار شد، براساس نیاز و ذائقه مشتریان روسی، چند تغییر در محصول اعمال شده تا نیاز این بازار را تامین کند.

معاون صادرات و امور بین الملل ایران خودرو تصریح کرد: هدف گذاری ایران خودرو برای ورود مجدد به بازار روسیه، کاملا راهبردی و تجاری است.

وی افزود: نگاه ما به روسیه به عنوان یک بازار استراتژیک صادراتی بوده، در سال گذشته نیز با توجه به شرایط رقابتی بازار روسیه و برنامه‌ریزی های استراتژیک، سه محصول ایران خودرو در این بازار مورد مطالعه جایگاه‌یابی قیمتی قرار گرفت.

وی افزود: این کشور پنجمین بازار بزرگ مصرف خودرو در دنیا بوده و یکی از بازارهای بسیار جذاب، دارای پیچیدگی و رقابت شدید در منطقه است، به همین دلیل از دو سال گذشته برای حضور مجدد ایران خودرو در این بازار، مطالعه، برنامه ریزی و مذاکراتی صورت گرفته و در حال دستیابی به توافقات خوبی نیز هستیم که به محض حصول نتیجه، در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته فرنودی، به دلیل خاطرات خوبی که مردم روسیه از خودروی سمند دارند، ایران‌خودرو برند معتبری در این کشور محسوب می‌شود.

گفتنی است، نمایشگاه اتوموبیلیتی مسکو از سی و یکم مردادماه تا سوم شهریورماه در کشور روسیه برگزار خواهد شد.

پایان/

۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 21191

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =