رشد اقتصادی کویت با صادرات غیرنفتی

صادرات غیرنفتی کویت در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت و صندوق بین المللی پولی هم پیش بینی کرده است که اقتصاد کویت طی سال ۲۰۲۲ میلادی با رشد حدود ۳.۵ درصدی روبرو شود.

به گزارش تحریریه تارنمای «الخلیج آنلاین» امارات در بخشی از گزارش خود درباره افزایش صادرات غیر نفتی کویت در سال جاری میلادی نوشت، صادرات غیر نفتی کویت در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافت.

گزارش های وزارت تجارت و صنایع کویت نشان می دهد که صادرات غیر نفتی کویت طی ماه های ژانویه و می گذشته به رقم ۲۰۹.۱ میلیون دینار (۸۶۰ میلیون دلار) رسیده است. ارزش صادرات غیر نفتی این کشور طی ۵ ماه نخست سال گذشته ۱۳۰.۶ میلیون دینار (۴۲۴ ملیون دلار) بود.

به نوشته تارنمای الخلیج آنلاین، دلیل اصلی افزایش صادرات کویت، افزایش تقاضا برای تولیدات کویت در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس بود. کشورهای فوق طی این مدت معادل ۱۴۳.۹ میلیون دینار (۴۶۸ میلیون دلار) از کویت کالا خریداری کرده اند. با این حال صادرات کویت به قاره اروپا و آمریکا طی این مدت کاهش یافته است.

Kuwait's economy to grow 2.4% this year, according to World Bank report -  Arabian Business

همچنین صادرات کویت به دیگر کشورهای عربی هم در سال جاری افزایش یافته و طی ۵ ماه نخست سال جاری به رقم ۴۹.۵ میلیون دینار (۱۶۱ میلیون دلار) رسیده است. این در شرایطی است که این رقم در سال گذشته ۲۲.۲ میلیون دینار (۷۲ ملیون دلار) بوده است.

صندوق بین المللی پولی هم در گزارشی که در ماه مارس گذشته منتشر کرد، پیش بینی کرده است که اقتصاد کویت طی سال ۲۰۲۲ میلادی با رشد حدود ۳.۵ درصدی روبرو شود. همچنین عنوان شده که فعالیت اقتصادی کویت به دلیل افزایش قیمت نفت و کاهش محدودیت های مربوط به شیوع کرونا بهبود خواهد یافت.

پایان/

۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 21200

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =