اوضاع خیلی خراب است ولی آخرالزمانی نیست!

امانوئل ماکرون گفت: دورانی بحرانی را زندگی می کنیم. از جنگ اوکراین تا خشکسالی همه و همه نشانه بحران‌هایی سریالی هستند که گریبان ما را گرفته‌اند.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، رئیس جمهوری فرانسه در آستانه سال نوی تحصیلی و پایان تعطیلات تابستانی در یک سخنرانی از «اعضای دولت» خواست تا یکپارچگی خود را در این شرایط «بحرانی حفظ کنند» و گفت که «فرانسه با پایان یک دوره فراوانی و رفاه» روبروست و تلویحا تاکید کرد که باید کمربندها را سفت و محکم‌تر بست.

وی چندین بار در این سخنان تاکید کرد که « فرانسه درگیر تحولات است و دوران پرنوسانی» را سپری می کند.

رئیس جمهوری فرانسه در آستانه سال نوی تحصیلی و پایان تعطیلات تابستانی در یک سخنرانی از «اعضای دولت» خواست تا یکپارچگی خود را در این شرایط «بحرانی حفظ کنند» و گفت که «فرانسه با پایان یک دوره فراوانی و رفاه» روبروست و تلویحا تاکید کرد که باید کمربندها را سفت و محکم‌تر بست.

امانوئل ماکرون در این سخنان گفت: دورانی بحرانی را زندگی می کنیم. از جنگ اوکراین تا خشکسالی همه و همه نشانه بحران‌هایی سریالی هستند که گریبان ما را گرفته‌اند.

وی چندین بار در این سخنان تاکید کرد که « فرانسه درگیر تحولات است و دوران پرنوسانی» را سپری می کند.

ماکرون با اشاره به اینکه «شهروندان دچار نگرانی و سردرگمی های متعددی هستند»‌ از تمامی اعضای دولت خواست تا با «شفافیت اما بدون آخرالزمانی توصیف کردن اوضاع» رفتار کنند.

رئیس جمهوری فرانسه «تعهد و مسئولیت مهمی که به وزرا و کارمندان دولت واگذار شده است» را به آنها یادآور شد.

امانوئل ماکرون که موفق نشد در آخرین انتخابات پارلمانی ماه ژوئن، اکثریت مطلق را بدست بیاورد خطاب به اعضای دولت گفت: می خواهم در هفته و ماه های پیش رو شاهد یکپارچگی و اتحاد تمامی اعضای دولت که اکثریت را در انتخابات بدست آوردند باشیم.

وی همچنین با یادآوری مجدد به قدرت رسیدن «دولت های غیردموکراتیک و عوام فریب» در اروپا و جهان از همکاران خود خواست از هرگونه «عوام فریبی و سخنان پوپولیستی» در ماه های آینده پرهیز کنند.

ماکرون گفت: همواره بسیار جذاب است که به مردم آنچه را بگوییم که خواهان شنیدنش هستند اما باید حواسمان باشد و اولویت را روی عملگرایی و منطق بگذاریم.

بحران کووید، جنگ اوکراین و خشکسالی های اخیر فرانسه را مانند اغلب کشورهای اروپایی کم سابقه روبرو کرده است. هر چند که نرخ این تورم در فرانسه بسیار پایین تر از کشورهایی چون انگلیس است اما آمارها نشان می دهند که در یکسال گذشته قیمت اغلام و مایحتاج اولیه شهروندان فرانسوی با تورم ۶.۵ درصدی مواجه شده است.

پایان/

۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =