سقوط آزاد یورو

دلار برخی ضررهای ناشی از انتشار داده ها را جبران کرد و به سمت اوج اخیر خود بازگشت، در حالی که یورو در میان نگرانی های فزاینده از رکود ناشی از بحران بالقوه عرضه انرژی تحت فشار باقی ماند.

به گزارش تحریریه، دلار پس از بررسی‌های ناامیدکننده در بخش‌های تولیدی و خدماتی آمریکا که روز سه‌شنبه فاش شد و همچنین کاهش فروش خانه‌های جدید، نفسی تازه کرد. این پس از افزایش نرخ ارز آمریکا در برابر یورو در 20 سال گذشته صورت گرفت.

با این حال، اروپا نگرانی های رشد خود را دارد که ناشی از قرار گرفتن بیشتر در معرض گاز روسیه است، زیرا این منطقه به دنبال پر کردن ذخایر قبل از زمستان است.

شرکت انرژی روسیه گازپروم روز جمعه اعلام کرد که روسیه به دلیل کارهای تعمیر و نگهداری، عرضه گاز طبیعی به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم 1 را به مدت سه روز متوقف خواهد کرد.

یورو در روز سه شنبه برای مدت کوتاهی به 1 دلار رسید، اما تحت فشار به 0.9950 دلار در معاملات اولیه اروپا بازگشت که کمی بالاتر از پایین ترین سطح دیروز 0.99005 دلار بود.

در این زمینه، سایمون هاروی، رئیس تجزیه و تحلیل ارز در مونکس اروپا گفت:
برای بازار بسیار دشوار است که یورو را بالاتر از برابری قرار دهد.»
او این موضوع را به نگرانی در مورد عرضه انرژی در اروپا و احتمال تشدید لحن فدرال رزرو در نشست جکسون هول در روز جمعه نسبت داد.

شاخص دلار که عملکرد ارز آمریکا را در برابر سبدی از شش ارز اندازه گیری می کند، با 0.1 درصد افزایش به 108.66 رسید و به بالاترین رقم در 20 سال گذشته که در ژوئیه ثبت شده بود، در 109.29 نزدیک شد.

در همین حال، ارزهای بسیار چرخه ای مانند دلار استرالیا و نیوزلند به دلیل ترس از کند شدن رشد جهانی تحت فشار قرار گرفته اند.

دلار استرالیا با 0.15 درصد کاهش به 0.6920 دلار و دلار نیوزیلندی آن با 0.23 درصد کاهش به 0.6199 دلار رسید.

پوند انگلیس در روز سه‌شنبه بالاتر از پایین‌ترین رقم در دو سال و نیم گذشته یعنی 1.1718 دلار بود، در حالی که ین ژاپن با 0.2 درصد افزایش به 136.48 در هر دلار رسید.

منبع: آریا

پایان/

۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 21299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =