شوک سنگین در اروپا به "یورو"

برخی اعضای اتحادیه اروپا اعتقاد دارند یورو باید اختیاری باشد و اعضا بتوانند این ارز واحد را کنار بگذارند.

به گزارش تحریریه، «زبیگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان در گفت وگو با روزنامه Rzeczpospolita اظهار داشت: در ساختار اتحادیه باید اصلاحاتی انجام شود تا کشورهای عضو اجازه داشته باشند یورو را کنار بگذارند و به ارزهای ملی خود رجوع کنند.

وی افزود برابری کشورهای عضو و استفاده از یک ارز واحد نیازمند داشتن فرصت‌های برابر برای توسعه است و همین امر ضرورت اصلاحات در منطقه یورو را برجسته می سازد. تندروی در مقابل این اصلاحات نمی تواند دیگر راه حل ها همچون گزینه بازگشت موقت یا دائمی برخی کشورهای منطقه یورو به ارزهای ملی را کنار بگذارد.

«یاروسلاو کاچینسکی» رئیس حزب حاکم قانون و عدالت لهستان نیز پیشتر گفته بود که اتصال و انتقال اقتصاد این کشور به ارز یورو منجر به فقیرتر شدن مردم لهستان می شود.

dalej Struktura hobby zloty a euro denerwować Kłopotliwy obrazek

گرچه لهستان در سال ۲۰۰۴ به اتحادیه اروپا پیوست اما تاکنون از یورو به عنوان واحد پول خود استفاده نمی کند. طبق معاهده الحاق، همه کشورهای عضو جدید اتحادیه اروپا باید به منطقه یورو بپیوندند ولی کشورها حق دارند پذیرش ارز واحد را به تعویق بیندازند و ورشو تاکنون این اقدام را انجام داده است.

انتظار می رود که در نهایت لهستان «زلوتی» ارز خود را با یورو جایگزین کند.

دولت کنونی این کشور بارها با پیوستن به منطقه یورو در آینده قابل پیش‌بینی مخالفت کرده است و تاکید دارد که لهستان استقلال و حاکمیت خود را باید حفظ کند.

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 21302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =