احترام به حقوق زنان به روایت فرانسه؛ افزایش کشتار زنان

وزارت کشور فرانسه آمار قتل زنان در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد که نشان دهنده افزایش چشمگیر قتل زنان در این کشور است.

به گزارش تحریریه، به نقل از یورونیوز، وزارت کشور فرانسه روز جمعه آمار جرم زن‌کشی در سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. براساس این گزارش، شمار زنانی که توسط همسران و همسران سابقشان به قتل رسیده‌اند، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

براساس داده‌های این گزارش که با عنوان «قتل‌های خشن در میان زوج‌ها» منتشر شده، در سال ۲۰۲۱ علاوه بر ۱۲۲ زن، ۲۱ مرد هم از سوی همسران و همسران سابق‌شان کشته شده‌اند.

وزارت کشور فرانسه می‌گوید نتایج این گزارش نشانگر افزایش شمار قتل‌های خانوادگی نسبت به دوره پیش از خانه‌نشینی ناشی از ویروس کرونا و دوره قرنطینه اول است. به این ترتیب در سال گذشته و به صورت میانگین هر دو روز و نیم یک بار، یک قتل خانوادگی در فرانسه ثبت شده است.

پژوهش امسال وزرات کشور فرانسه نشانگر آن است که پروفایل مجرمان نسبت به سال‌های قبل تغییری نکرده است: قاتلان عمدا مردان متاهل، با تابعیت فرانسوی، ۳۰ تا ۴۹ ساله و بیکار هستند. مردان بالای ۷۰ سال هم در جایگاه بعدی رده‌بندی سنی همسرکشان قرار دارند.

فراتر از مساله قتل، از هر سه زن، یک نفر (۳۲درصد) قربانی خشونت خانگی بوده است. در این گروه، ۶۴ درصد خشونت را گزارش کرده و ۸۴ درصد از زنانی که ساکت نمانده‌اند، از ضارب یا آزاردهنده خود به پلیس شکایت کرده اند.

همین گزارش نشان می‌دهد که در یک سوم موارد، مجرم تحت تاثیر الکل، مواد مخدر و داروهای روان‌درمانی، مرتکب جرم شده و قوه تشخیص سالمی نداشته است.

همچون سال‌های قبل، زنان قربانی اصلی قتل‌های خانوادگی هستند. در سال ۲۰۲۰، یکصد و دو و در سال ۲۰۱۹، یکصد و چهل و شش زن در خشونت‌های زوج‌ها جان باخته بودند.

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 21335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =