کاهش شدید تقاضا برای خرید میوه

رئیس اتحادیه بارفروشان‌ گفت: با توجه به کاهش ۴۰ تا ۵۰ درصدی تقاضا، قیمت میوه نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد ارزان شده است.

به گزارش تحریریه، آقای مصطفی دارایی نژاد گفت: با کاهش قدرت خرید خانوار تقاضا برای خرید میوه ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته او، با توجه به افت تقاضا و گرمای هوا، قیمت تمامی اقلام میوه و صیفی به طور متوسط نسبت به هفته قبل ۱۰ درصد کاهش یافته است.

دارایی نژاد می گوید: قیمت کنونی هر کیلو سیب درختی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب گلاب ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، انگور ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، گلابی ۲۰ تا ۳۵ هزار تومان، آلو قطره طلا ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، آلو سانتریزه ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، پسته تازه ۸۰ تا ۱۲۰ هزار تومان، انجیر زرد ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، انجیر قرمز ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۲۸ هزار تومان وخیار ۴ تا ۶ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: قیمت موز در هفته های قبل به ۴۶ تا ۵۰ هزار تومان رسیده که با عرضه انبوه قیمت به ۳۸ هزار تومان کاهش یافته، همچنین قیمت انبه به سبب پایان فصل به ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان رسیده است.

گزارش های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو سیب گلاب ۳۵ تا ۶۵ هزار تومان، انگور ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، گلابی ۴۰ تا ۹۰ هزار تومان، آلو قطره طلا ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان، موز ۴۲ تا ۵۰ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، هلو انجیری ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان، پسته تازه ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار تومان، انبه ۴۰ تا ۷۰ هزار تومان، هندوانه ۵ تا ۷ هزار تومان، خربزه ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان و طالبی ۷ تا ۱۰ هزار تومان است.

بنابر گفته اتحادیه بارفروشان، با توجه به شرایط فعلی عرضه و تقاضا پیش بینی می شود که تا پایان ایام‌ محرم و صفر قیمت نوسانی نداشته باشد.

منبع: YJC

پایان/

۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 21336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 11 =