قطع رانت 35 هزار میلیارد تومانی مافیای آرد/آماده غوغاسالاری مافیا بودیم

وزیر اقتصاد با اشاره به قطع رانت 35 هزار میلیارد تومانی مافیای آرد با اجرای طرح هوشمند سازی یارانه نان، حاشیه‌سازی های اخیر را قابل پیش بینی دانست.

به گزارش تحریریه، فضاسازی علیه طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان به بهانه نقل قولی از وزیر اقتصاد، موضوعی است که کلیدی‌ترین و نخستین گام عملی دولت در راستای حکمرانی اقتصادی مبتنی بر داده را هدف گرفته است.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی در توئیتی نوشت: «وقتی رانت 35 هزار میلیارد تومانی مافیای آرد را قطع می کردیم آماده غوغاسالاری آنها در اذهان جامعه بودیم.»

طرح هوشمند سازی یارانه نان نخستین گام عملی دولت در راستای استقرار حکمرانی اقتصادی مبتنی بر داده است؛ نوعی از حکمرانی که نورافکنی بر تاریکخانه‌های اقتصادی می‌اندازد و در پرتو این شفافیت، دیگر مجالی برای بروز رانت و فساد نخواهد بود.

آنچه این روزها بیش از هر چیزی دستمایه حمله به وزارت اقتصاد و هجمه علیه وزیر امور اقتصادی و دارایی شده دقیقا طرحی است که نقطه آغاز اقتصادی شفاف و بدون پستوهای فسادخیز خواهد شد.

در گزارش وزارت اقتصاد از میزان انحراف مصارف نان اعلام شد که با داده های بدست آمده از طرح، حداقل 180 هزار تن انحراف مصارف آرد در ماه یعنی روزی 5 تا 6 هزار تن انحراف مصرف آرد یارانه ای در کشور وجود دارد. نکته مهم در این آمار و ارقام، شناسایی این میزان انحراف بوده که بر مبنای حکمرانی داده محور و هوشمند، به دست آمده و تا پیش از آن امکان این شناسایی وجود نداشت.

پایان/

۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 21373

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 6 =