بررسی‌ نرخ جدید عوارضی‌ها

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: نرخ جدید عوارضی‌ها به کمیته‌ای برای بررسی‌ها ارسال شده و ما اسناد و جداول پیشنهادی را به این کمیته برای تصمیم‌گیری ارسال کرده‌ایم.

به گزارش تحریریه، خیرالله خادمی درباره علت طولانی شدن ساخت پروژه آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: این پروژه هم طی یک سال اخیر و هم چند سال قبل از آن، به خوبی پیشرفت داشت و اگر احجام کاری و نوع کارهایی که در دست اقدام است و حتی مدت تکمیل و بهره برداری از برخی قطعات آن را نگاه کنیم، می‌بینیم که چه اقدامات مناسبی است و به نسبت زمانی که انجام شده، قابل تقدیر هم هست.

وی افزود: قطعه یک آزادراه تهران-شمال طی پنج سال با ثبت رکوردهایی از قبیل بومی سازی مهندسی اجرای پروژه به بهره برداری رسید هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که با اتکا به مهندسان داخلی بتوانیم این قطعه بسیار سخت و پیچیده را احداث و تکمیل کنیم ولی با موفقیت این کار انجام شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال یادآور شد: کسی فکر نمی‌کرد که تونل البرز به عنوان طولانی‌ترین تونل خاورمیانه را مهندسان ایرانی به تنهایی و در مدت زمانی مناسب، احداث کنند اما در حال حاضر این تونل زیر بار ترافیکی است و با توانایی ۱۰۰ درصدی داخلی ساخته شد.

وی تأکید کرد: ۸۵ درصد قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال به طول ۲۲ کیلومتر، تونل و پل است و پروژه راهسازی نیست بلکه یک پروژه بسیار سنگین ابنیه در طول راه است؛ آن هم ابنیه بسیار سنگین و پیچیده؛ تلاش ما این است که قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تا پایان سال به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ابتدای امسال برای ساخت آزادراه تهران-شمال یک برنامه اجرایی و یک برنامه مالی با همکاری بنیاد مستضعفان طراحی کرده‌ایم که برنامه مالی، پشتوانه برنامه اجرایی است؛ در بخش تأمین مالی به دلیل افزایش قیمت‌هایی که پیش آمد، این دغدغه پیش آمد که تا پایان سال نتوانیم این قطعه را بهره برداری کنیم.

وی ادامه داد: اگر تا پایان امسال نتوانیم این پروژه را بسازیم، حتماً تا پایان خرداد سال آینده قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال را تکمیل خواهیم کرد.

خادمی درباره مستهلک شدن بخشی از آزادراه تهران-شمال بیان کرد: چنین چیزی وجود ندارد؛ چون قطعه ۲ آزادراه تهران-شمال تنها ۳ سال است که در دست ساخت است و همه ابنیه های آن جدید است؛ اما درباره منطقه یک این آزادراه که در سال‌های گذشته در دست چینی‌ها بود، به دلیل مشکلاتی که با پیمانکار پروژه پیدا کرده بود، روند ساخت آن طولانی و ساخت پروژه متوقف شد؛ اما بعد از آنکه قرار شد چینی‌ها از این پروژه خارج شوند، طی ۴.۵ تا ۵ سال منطقه یک آزادراه تهران-شمال با آن عظمت به وسیله مهندسان ایرانی تکمیل شد.

معاون وزیر راه با اشاره به نرخ عوارض آزادراهی گفت: پیشنهاد متوسط ۲۸ درصدی عوارض بابت دو سالی بود که عوارض آزادراهی افزایش نداشت و نرخ‌های جدید تا بهار سال ۱۴۰۱ به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه دغدغه اصلی در خصوص افزایش عوارض آزادراه تهران-شمال بود، گفت: نرخ جدید عوارضی‌ها به کمیته‌ای برای بررسی‌ها ارسال شده و ما اسناد و جداول پیشنهادی را به این کمیته برای تصمیم‌گیری ارسال کرده‌ایم.

منبع: مهر

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 21398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =