دانشمندان: ادعاها درباره تغییرات اقلیمی دروغ است

دانشمندان و متخصص اعلام کردند هیچ شرایط اضطراری آب و هوایی در جهان رخ نداده است و محیط زیست روند طبیعی همیشگی خود را طی می کند و همه جنجال های سیاسی و رسانه ای با هدف تاثیرگذاری بر افکارعمومی صورت می گیرد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Daily Sceptic» در گزارشی آورده است ۱۲۰۰ دانشمند و متخصص اعلام کردند هیچ شرایط اضطراری آب و هوایی در جهان رخ نداده است و محیط زیست روند طبیعی همیشگی خود را طی می کند. داستان سیاسی این است که توجه انسان‌ها باید بیشتر به تغییرات آب و هوایی معطوف باشد و این تنها ادعایی بیش نیست که علم پشت این مفهوم قرار دارد.

«اعلامیه جهانی آب و هوا» (WCD) که توسط بیش از یک هزار دانشمند امضا شده بود، ضربه‌ای مهم به تلاش منحرف سازی افکار عمومی بوده است.

حال امضاکنندگانی از سراسر جهان که از سوی پروفسور «ایوار گیاور» برنده جایزه نوبل فیزیک رهبری می‌شوند، می‌گویند هیچ وضعیت اضطراری آب و هوایی وجود ندارد. مشخص است که علم آب و هوا به بحثی مبتنی بر اعتقادات تبدیل شده است و نه یک دانش خودانتقادی.

یکی از نویسندگان اصلی این بیانیه، پروفسور «ریچارد لیندزن» روایت آب و هوایی کنونی را پوچ می داند و اما اذعان دارد که تریلیون ها دلار سرمایه و تبلیغات بی امان از سوی دانشگاهیان و برنامه های وابسته به کمک های مالی، با محوریت رسانه ها می گویند که این کار پوچ نیست.

این گزارش مدعی است که از زمان عصر یخبندان کوچک، جهان به طور قابل توجهی اکنون کمتر از آنچه IPCC پیش بینی کرده بود، به واسطه تأثیرات انسانی گرم شده است.

دانشمند ایتالیایی: مسئولیت انسان در قبال تغییرات اقلیمی به طور غیر قابل توجیهی اغراق آمیز است و پیش بینی های فاجعه آمیز واقع بینانه نیستند.

WCD خاطرنشان می کند: شکاف بین دنیای واقعی و دنیای مدل سازی شده به ما می گوید که ما از درک درست تغییرات آب و هوایی فاصله داریم.

دانشمندان: ادعاها درباره تغییرات اقلیمی دروغ است

این اعلامیه اگرچه توسط رسانه های اصلی نادیده گرفته شد، اما رویدادی بسیار مهم است. این اولین بار نیست که دانشمندانی برجسته از سراسر جهان برای واقع گرایی بیشتر در علم آب و هوا تلاش می کنند. در ایتالیا، پروفسور بازنشسته «آنتونینو زیچیچی» کاشف ضد ماده هسته ای، اخیراً به همراه ۴۸ استاد دیگر بیان کرد که مسئولیت انسان در قبال تغییرات اقلیمی به طور غیر قابل توجیهی اغراق آمیز است و پیش بینی های فاجعه آمیز واقع بینانه نیستند. از دیدگاه علمی آنها، تنوع طبیعی بخش قابل توجهی از گرمایش جهانی مشاهده شده از سال ۱۸۵۰ را توضیح می دهد.

این اعلامیه خاطرنشان می کند که آب و هوای زمین تا زمانی که این سیاره وجود داشته، با دوره های طبیعی سرد و گرم تغییر کرده است.

Global warming, explained - Vox

این بیانیه ادامه می‌دهد: تعجبی نیست که ما دوره‌ای از گرم شدن را تجربه می‌کنیم. مدل‌های اقلیمی دارای کاستی‌های بسیاری هستند، و به عنوان ابزار سیاستگذاری در جهان چندان قابل قبول نیستند. آنها اثر گازهای گلخانه ای، مانند دی اکسید کربن را بزرگنمایی می کنند، اما هر گونه اثرات مفید آن را نادیده می گیرند. CO۲ یک آلاینده نیست زیرا آن هم برای همه حیات روی زمین ضروری است. فتوسنتز یک نعمت است. CO۲ بیشتر برای طبیعت مفید است و زمین را سبز می کند. CO۲ اضافی در هوا باعث رشد زیست توده گیاهی جهانی شده است. همچنین برای کشاورزی مفید است و باعث افزایش عملکرد محصولات در سراسر جهان می شود.

دانشمندان تاکید دارند هیچ وضعیت اضطراری آب و هوایی وجود ندارد.

علاوه بر این، دانشمندان اعلام می‌کنند که هیچ شواهد آماری وجود ندارد که گرمایش زمین باعث تشدید طوفان‌ها، سیل‌ها، خشکسالی‌ها و بلایای طبیعی مانند آن شده و یا آن‌ها را بیشتر می‌کند.

این دانشمندان تاکید دارند هیچ وضعیت اضطراری آب و هوایی وجود ندارد.

در این بیانیه آمده است: ما قویاً با سیاست غیرمفید و غیرواقع بینانه دی اکسیدکربن صفر که برای سال ۲۰۵۰ پیشنهاد شده، مخالفیم. هدف سیاست جهانی باید با ارائه انرژی قابل اعتماد و مقرون به صرفه در همه زمان‌ها موجب سعادت همه شود.

پایان/

https://dailysceptic.org/۲۰۲۲/۰۸/۱۸/۱۲۰۰-scientists-and-professionals-declare-there-is-no-climate-emergency/?s=۰۸

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 21410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =