ایلان ماسک: انرژی فسیلی قابل چشم پوشی نیست

«ایلان ماسک» می گوید روند دستیابی به انرژی تجدیدپذیر پایدار طولانی خواهد بود و به همین دلیل فعلا باید سوخت های فسیلی را حفظ کرد.

به گزارش تحریریه، «ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا که خودروهای برقی تولید می کند چند روز قبل خبرنگاران گفت: انتقال به منابع انرژی تجدیدپذیر یکی از دشوارترین وظایف پیش روی سیاره است و ممکن است چندین دهه طول بکشد.

وی تاکید کرد که جهان باید به استخراج نفت و گاز ادامه دهد تا تمدن را حفظ کند و در عین حال به توسعه منابع پایدار انرژی نیز ادامه دهد.

ماسک در یک کنفرانس انرژی در نروژ گفت: واقع بینانه، من فکر می‌کنم ما باید در کوتاه‌مدت از نفت و گاز استفاده کنیم، زیرا در غیر این صورت تمدن از بین خواهد رفت. در عین حال، ما باید مسیر روشنی برای آینده انرژی پایدار داشته باشیم.

ماسک در پاسخ به این سوال که آیا نروژ باید به حفاری برای نفت و گاز ادامه دهد یا خیر، گفت: فکر می‌کنم در شرایط کنونی اکتشافات بیشتر ضروری است.

او افزود: یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که جهان تاکنون با آن روبرو بوده است، گذار به انرژی پایدار و اقتصاد پایدار است... که چند دهه طول می‌کشد تا تکمیل شود.

مالک تسلا و اسپیس ایکس همچنین خاطرنشان کرد که تولید برق بادی از دریای شمال، همراه با بسته‌های باتری ثابت، می‌تواند به منبع کلیدی انرژی تبدیل شود. وی معتقد است این می‌تواند منبع انرژی قوی و پایداری برای زمستان باشد.

ایلان ماسک: انرژی فسیلی قابل چشم پوشی نیست

ثروتمندترین مرد جهان در ماه مارس از اروپا خواست تا به انرژی هسته ای بازگردد اما همچنان تولید نفت و گاز را افزایش دهد تا نفوذ روسیه را خنثی کند.

باوجود درخواست‌ ماسک، کارشناسان می گویند احتمالاً سال‌ها طول می‌کشد تا اروپا نیروگاه‌های هسته‌ای خود را که به تدریج در سراسر قاره به نفع تعهدات انرژی سبز تعطیل شده‌اند، دوباره راه‌اندازی کند.

پایان/

۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 21422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =