تفاوت ارز زوار امام حسین ۵۰۰ تومن!

سفر ارزان و مردمی اربعین به سفری با اعمال شاقه به دلیل بی تدبیری مسئولان تبدیل شده است.

در ایام محرم امسال توفیق داشتم و به پابوس امام حسین علیه السلام مشرف شدم بدون هیچ منت و شعاری در هنگام خروج دینار عراقی را ۲۲۰۰۰ تومن خریدم. بعداز برگشت در اخبار ستاد اربعین و هیئت دولت از لسان ریاست محترم جمهور شنیدم که دستور دادند دولت و مسئولین سفری ارزان و آسان را برای زائران اباعبدالله تدارک ببینند و امکانات طوری آماده و در اختیار زائر قرار بگیرد که علاقمندان مشکلی در رفتن و زیارت نداشته باشند.

ولی بی برنامگی، سردرگمی، و ندانم کاریها روز به روز مشکلات زائران را بیشتر نموده و بجای سفری ارزان و آسان تبدیل شده به سفری با اعمال شاقه و گران.

صف های طولانی در مقابل صرافی ها و بانک‌ها دلیل بر هماهنگ نبودن بانک مرکزی با دیگر ارکان مسئول بوده و کشوری که سالهاست در این مسیر زائر اعزام می‌کند دچار مشکل اساسی شده و در تامین دینار عاجز و دلار هم با قیمت توافقی، رفاقتی، و....آنهم با تفاوتی ناچیز ۵۰۰ الی ۱۰۰۰ تومانی که حتی هزینه اسنپ آنرا پوشش نمی دهد. آنهم فقط ۱۰۰ دلار! معنی سفر ارزان را هم دانستیم.

شرکتهای مسافربری هنوز لیستی باز نکردند و ظاهرا نسبت به نرخ اعتراض دارند و آنها گفتند که از ۱۵ شهریور یعنی اذحام در مرزها و آن مصیبت سالهای گذشته و تلفات جانی و
نرخ بلیط هواپیما هم که سه برابر نرخ بلیط دبی و آنتالیا است.

قطار هم اندک و خلاصه وزارت راه هم شرمنده زائران امام حسین شده است. رویشان سیاه. اداره گذرنامه که هیچ. صفهای طولانی و اتلاف وقت سه و چهار ساعته برای مهر و تمدید.

مگر وحی نازل شده ۵ ملیون نفر بروند وقتی زیر ساخت‌های کشور اجازه نمی‌دهد زمانهای اعلام شده برای ثبت نام را با چه استدلالی تمدید می کنید! چرا در مردم توقع ایجاد می کنید! چرا در حق آنهائیکه از دو ماه قبل ثبت نام کرده اند و آماده شده اند ظلم می کنید؟

خلاصه جناب رئیسی معنی سفر آسان و ارزان را در این دولت دیدیم و واقعا از تلاشهای انجام شده سپاسگزاریم. تلاش شهردای تهران و برخی سازمان ستودنی است ولی آنچه از دولت دیدیم ناهماهنگی، بی برنامگی، و ناکارآمدی مدیران بوده که می‌دانیم بخش زیادشان اصلاح طلبان دولت قبل هستند. که این دولت علاقه وافری به آنها دارد!

والسلام علی من اتبع الهدا

پایان/

۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 21467

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
      0 0
      الله اعلم