نهایی شدن عضویت ایران در شانگهای سبب توسعه بازار صادراتی و ارزآوری می‌شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: نهایی شدن عضویت کشورمان در شانگهای می‌تواند به توسعه بازار صادراتی کشورمان کمک شایانی کند.

به گزارش تحریریه، جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اهمیت حضور رئیس جمهوری کشورمان در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای، گفت: کشورهای آسیایی پرجمعیتی عضو این سازمان اقتصادی بوده و بسیاری از این کشورها همسایه ایران محسوب می‌شوند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع دو ویژگی یاد شده می تواند بازار مصرف بزرگی را برای کالاهای تولیدی کشورمان فراهم کند و نهایتا حوزه صادرات کشورمان را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی مانند چین و روسیه عضو شانگهای هستند که دارای تکنولوژی بوده و می توانند در زمانی که تحریم هستیم بسیاری از نیازهایمان را برطرف کنند، ادامه داد: به عبارتی نهایی شدن عضویت کشورمان در شانگهای موجب کاهش فشار تحریم ها و محدودیت های ظالمانه غرب خواهد شد زیرا بستر تعاملات اقتصادی فراهم تر خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در گفتگو با خانه ملت افزود: در واقع وقتی بازارهای صادراتی بیشتر شود، می توان از این ظرفیت برای ارزآوری بیشتر استفاده کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد اتحاد کشورهای عضو این سازمان می‌تواند سیاست های یکجانبه ایالات متحده را به چالش بکشد تا شاهد چندجانبه گرایی باشیم.

پایان/

۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 21480

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =