دلار  از اقتصاد روسیه محو می شود

کاخ کرملین بدون لفاظی، به زودی در عمل دلار را از فرایند اقتصادی روسیه کنار می گذارد.

به گزارش تحریریه، خبرگزاری «راشا تودی» نوشت، «ایلیا توروسوف» معاون وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد که دلارزدایی از اقتصاد روسیه در آینده نزدیک با شتاب بیشتری به نتیجه نهایی می رسد و به زودی حجم مبادلات مسکو با ارزهای "کشورهای دوست چند برابر خواهد شد.

وی تاکید کرد که یوان چین در پی تحریم های اخیر غرب علیه روسیه این روند را تشدید می کند و در عمل همکاری بین مسکو و پکن را مدیریت و رهبری خواهد کرد.

توروسوف در هفتمین مجمع سالانه اقتصادی شرق در ولادی وستوک به راشا تودی گفت: ما به تجارت متقابل با استفاده از تسویه حساب یوان و روبل روی می آوریم و از دلار و یورو فاصله می گیریم.

دلار  از اقتصاد روسیه محو می شود

طبق این تحلیل تداوم چنین روندی در نهایت به حذف کامل دلار منجر می شود. این اتفاق اکنون در روابط روسیه و چین در حال نهایی شدن است و سپس به روابط مسکو با دیگر کشورها نیز تسری می یابد.

معاون وزیر افزود که پرداخت متقابل با استفاده از روبل و ارزهای کشورهای دوست یکی از اهداف اصلی دولت روسیه و متحدانش است.

ماه گذشته، معاملات یوان-روبل در بورس مسکو برای اولین بار از معاملات دلار - روبل پیشی گرفت. یوان-روبل در اواخر ماه جولای از معاملات یورو- روبل هم فراتر رفته بود.

در ماه اوت، حجم پرداخت روسیه به واحد پول چین، این کشور را به سومین بازار بزرگ جهان خارج از سرزمین اصلی چین برای یوان تبدیل کرد.

پایان/

۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 21572

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 3 =