خواب وزارت کشاورزی برای قیمت مرغ!

شواهد و تناقضات موجود نشان می دهد که باید منتظر خواب وزارت کشاورزی برای قیمت مرغ! باشیم.

به گزارش تحریریه، شواهد و تناقضات موجود نشان می دهد که باید منتظر خواب وزارت کشاورزی برای قیمت مرغ! باشیم.

دلیل این بدبینی به یک تناقض مشخص باز می گردد که قابل توضیح نیست. در زمانی که دلار 4200 تومانی پرداخت می شد، واردات مرغ آزاد بود که برای واردکننده هر کیلو حدود 3700 تومان تمام می شد، اما در بازار با قیمت 25 هزار تومان و 20 هزار تومان به فروش می رسید.

پس از حذف دلار 4200 تومانی، واردات مرغ متوقف و برای هر کیلو مرغ قیمت 59 هزار و 800 تومان در نظر گرفته شده است که سوال برانگیز است، زیرا قیمت مرغ عمده در بازارهای جهانی در زمان اوج قیمت ها تنها 90 سنت و یا 27 هزار تومان تحویل بندرعباس بود و هم اکنون پایینتر است.

با این حال، تیم حاشیه دار مسلط بر وزارت کشاورزی که ارقامی هزاران میلیارد تومانی به آن منتسب شده است، جلوی واردات را گرفته و علیرغم اینکه با قیمت 59 هزار و 800 تومان بازار به تعادل نرسید، شاهد کاهش جوجه ریزی و اقدامات مرموز برای کاهش عرضه بودیم تا قیمت افزایش یابد و سود انحصاری سازی و ایجاد کمبود در بازار برای تولیدکنندگان از جیب مردم رقم بخورد.

میز بازار تحریریه قویا پیشنهاد می کند که دولت باید؛ طبق قانون برنامه ششم؛ واردات مرغ را مانند دوره پرداخت دلار رانتی و فسادآمیز 4200 تومانی آزاد کند تا مردم به مرغ یک دلاری که در نهایت کمتر از 40 هزار تومان قیمت خواهد داشت، دسترسی پیدا کنند.

یکی از وزرای بحران ساز دولت سیدجواد ساداتی نژاد است که در کابینه سردرگم سیزدهم بر مسند وزارت کشاورزی تکیه زده و نتایجی بسیار ضعیف داشته است.

پایان/

۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 21578

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =